hoe ziet jullie dag eruit als jullie weer naar huis gaan?

Lekker kletsen over alles wat je maar kunt bedenken
Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

hoe ziet jullie dag eruit als jullie weer naar huis gaan?

Bericht door Marjan » 16-01-2009 18:37

Ik weet dat we eerst nog kunnen genieten van het gardameer, maar toch wat vraagjes.
Vorig jaar zaten we op camping weekend. Daar ging het hek pas om 7.00 s óchtends open en de receptie pas om 9.00.
Je kon kiezen tussen zelf schoonmaken van de acomodatie of het tegen een bedrag laten doen.
Wij wilden graag vroeg rijden omdat je met kleine kinderen regelmatig even moet stoppen, maar door bovenstaande ga je pas laat op pad(we hebben de caravan laten schoonmaken).
Dit jaar gaan we naar camping Serenella en we weten niet hoe het daar gaat.
Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips om toch vroeg tekunnen vertrekken?

Groetjes Marjan.

lilly
Berichten: 99
Lid geworden op: 26-03-2008 22:40

Bericht door lilly » 16-01-2009 18:41

Ik kan je geen raad geven, wij zijn altijd met onze eigen tent. En hoeveel "voorwerk"we de dag ervoor ook doen, we redden het nooit om voor tienen de camping af te rijden. We hebben ons daar tegenwoordig al bij neer gelegd ( relax, het is vakantie)
Wij rijden het altijd in 2 dagen, en als het de tweede dag wat later is eer we thuis zijn is het geen ramp: we hebben de sleutel.
Met huuraccomodaties heb ik geen ervaring.

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 16-01-2009 20:03

De avond van te voren hebben we alles eigenlijk al ingepakt, behalve onze "uitruk/logeertas".
De volgende dag:
's Ochtends eerst snel ontbijten, douchen en de "uitruk/logeertas" inpakken. Daarna begin ik met de motoren om alle tassen erop te bevestigen en mijn vrouw begint met de caravan in orde te maken.
Bij ons is het gewoon de afspraak dat je de caravan schoon achterlaat.
En meestal zijn we daarna vroeg en snel onderweg.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Tinus
Berichten: 30
Lid geworden op: 12-01-2009 12:16

Bericht door Tinus » 16-01-2009 23:38

de dag voor vertrek is opruimdag, caravan draaien zodat we hem s morgens alleen nog maar hoeven aan te koppelen, ontbijtje, douche
en rijden, meestal rijden we tussen 7 en 7,30 aan.

Helma
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-04-2008 15:54

Bericht door Helma » 17-01-2009 11:19

Hallo Marjan,

Op Serenella kun je niet kiezen voor het schoonmaken of zelf doen. Je kunt wel in overleg met de nachtwaker 's morgenvroeg vertrekken. Bij de ingang van de camping is een parkeer terrein en daar kun je dan je auto neerzetten. Kun je zelf bepalen wanneer je weg wil gaan.
De slagbomen gaan dicht tussen 23 uur en 7 uur 's morgens.
Wij zijn een aantal jaren om 4 uur in de ochtend vertrokken. Geeft totaal geen probleem als je het maar even aangeeft. Je zet de auto rond een uur of 11 op het parkeer terrein of als er plaats is voor het kantoor.

Maar om even antwoord te geven op de andere vraag
Wij pakken de spullen in vrijdagochtend, vertrekken rond 11 uur naar het strand, blijven daar tot een uur of 6. Dan de rest in de auto. Hapje eten in het restaurant, naar Bardolino voor een ijsje.
De zaterdagochtend rond een uur of 10 vertrekken. Wij rijden dan in een keer door en zijn rond 2 uur thuis. Vinden wij heel prettig rijden. Net achter de grote meute aan.
Met kleine kinderen ligt het even anders. Maar hebben nog maar 1 kind mee van 15. En die zal het een zorg zijn wanneer we rijden.

Groet
Helma

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 17-01-2009 15:12

Wij pakken alles (op beddengoed na) de dag/avond vantevoren in, maken 's avonds de (gehuurde)tent schoon, zo ook de koelkast,
TIP: * zorg voor makkelijke ontbijtspulletjes (ontbijtkoek en pakjes drinken bv.) zodat er niet meer afgewassen hoeft te worden. Ook voor de reis zelf zorg ik dat er voldoende aan vocht/voedsel aanwezig is. Hoef je niet elke keer als er iemand dorst/trek krijgt te stoppen. (Als je bv. in een file terechtkomt en het is erg warm buiten dan is 't erg fijn om extra vocht bij je te hebben.)
Staan rond 7.30 uur ontspannen en uitgerust op, wassen, aankleden, halen ons eigen beddengoed van de bedden en klaar zijn we.
Tent laten controleren om 8.00 uur (borg) en rijden dan weg.
Zijn diezelfde dag rond 22.00 uur thuis. Duiken heerlijk ons bedje in en ruimen volgende dag op ons dooie akkertje en uitgerust de vakantierommel op.

Bovenstaande vinden wij het meest relaxed. Hebben ook weleens de dag van vertrek langer gebleven op camping, nog wat zwemmen, relaxen e.d. en vroeg in de avond (18.00 uur) vertrokken, maar kwamen dodelijk vermoeid anderdaags 's ochtendsvroeg thuis aan. Gevolg was dat we nog 2 dagen nodig hadden om terug in het ritme te komen.

pvn
Berichten: 91
Lid geworden op: 18-01-2009 23:19

Bericht door pvn » 22-01-2009 17:26

de dag voor vertrek gaat de voortent eraf, wordt schoongemaakt en gedroogd en opgeruimd
dan worden alle losse spullen opgeborgen, en spullen voor de nacht en overnachtingscamping klaargelegd.
indien mogelijk de avond voor vertrek al betalen zodat we daar geen omkijken meer naar hebben.
smorgens voor vertrek vroeg uit de veren en de laatse spullen opbergen, eten en gaan met die banaan

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 22-01-2009 20:19

pvn schreef:de dag voor vertrek gaat de voortent eraf, wordt schoongemaakt en gedroogd en opgeruimd
dan worden alle losse spullen opgeborgen, en spullen voor de nacht en overnachtingscamping klaargelegd.
indien mogelijk de avond voor vertrek al betalen zodat we daar geen omkijken meer naar hebben.
smorgens voor vertrek vroeg uit de veren en de laatse spullen opbergen, eten en gaan met die banaan
Zo dat zeg ik! Wij doen het precies zo... Tent eraf, meeste spul allemaal netjes inruimen. Alles wat met de caravan op stalling gaat apart houden!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

gardafan
Berichten: 69
Lid geworden op: 03-01-2009 23:26

Bericht door gardafan » 22-01-2009 23:05

Wij hebben een tunneltent en dan is opbreken toch eigenlijk echt alleen mogelijk op de dag van vertrek. We houden de weersverwachting in de gaten en gaan een dag eerder of later weg wanneer het gaat regenen. Wel pak ik de laatste hele dag 's ochtends al het meeste in (ik heb altijd veel stapelbare kratten bij me) zodat wij op de dag van vertrek heel snel kunnen beginnen met het afbreken van de tent... in de praktijk duurt dat toch gauw een uur of twee, maar dan hoef je thuis ook niets meer schoon te maken! Vaak ontbijten we toch nog op de camping en gaan dan om 10.00 uur richting huis.

lilly
Berichten: 99
Lid geworden op: 26-03-2008 22:40

Bericht door lilly » 23-01-2009 23:25

Ja, dat hebben wij dus ook. Bovendien rijden we zonder aanhanger, en is het inpak-technisch het handigst als de tent er als eerste ingaat. erg fijn ook als het regent, en eerst alle troep naast de auto ligt. Wat zijn we altijd blij en trots als alles op de terugweg toch weer in de auto past. 9 terug lijkt het altijd meer te zijn doordat spullen minder netjes (strak) opgevouwen zijn dan heen.
Ik sta trouwens de dag voor vertrek niet de hele dag te soppen hoor, dat vind ik zonde van mijn vakantiedag, dat komt thuis wel weer!

Plaats reactie