Hoe en wat met je Waterscooter naar het meer?

Snelle boten bestuurders
Plaats reactie
danny1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-07-2009 15:27

Hoe en wat met je Waterscooter naar het meer?

Bericht door danny1808 » 27-07-2009 15:32

Hey ik ben danny en heb een seadoo rxp 215. Ben wat aan het zoeken geweest en kwam hier op dit forum. Normaal vaar ik altijd in nederland en wilde graag een keer deze vakantie naar het meer toe. Nou had ik een aantal vragen die ik hoop dat mensen die hier kunnen beantwoorden:

Wat moet ik regelen kwa veiligheid?

Haalt men de scooter iedere avond uit het water?

Als je hem uit het water haalt tegen diefstal kan je hem dan bij je staanplaats kwijt? of hoe beschermen jullie je waterscooter tegen diefstal?

Regelgeving op het meer waar mag je snel varen waar niet?

Welke camping zitten meer mensen met waterscooters?

Welke camping aan het meer is betaalbaar voor mensen met waterscooter?

Moet ik een boei huren?
Websites en evt tel nummers van de camping om te boeken?

Welk dorp rond het meer kan je het beste met je waterscooter zitten?

Alvast bedankt voor de antwoorden en miss treffen we elkaar daar!

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Re: Hoe en wat met je Waterscooter naar het meer?

Bericht door Marco » 27-07-2009 17:02

danny1808 schreef:Hey ik ben danny en heb een seadoo rxp 215. Ben wat aan het zoeken geweest en kwam hier op dit forum. Normaal vaar ik altijd in nederland en wilde graag een keer deze vakantie naar het meer toe. Nou had ik een aantal vragen die ik hoop dat mensen die hier kunnen beantwoorden:

Wat moet ik regelen kwa veiligheid?

Haalt men de scooter iedere avond uit het water?

Als je hem uit het water haalt tegen diefstal kan je hem dan bij je staanplaats kwijt? of hoe beschermen jullie je waterscooter tegen diefstal?

Regelgeving op het meer waar mag je snel varen waar niet?

Welke camping zitten meer mensen met waterscooters?

Welke camping aan het meer is betaalbaar voor mensen met waterscooter?

Moet ik een boei huren?
Websites en evt tel nummers van de camping om te boeken?

Welk dorp rond het meer kan je het beste met je waterscooter zitten?

Alvast bedankt voor de antwoorden en miss treffen we elkaar daar!
Hoi danny,

Zelf heb ik geen waterscooter maar ik ken een aantal jongens die bij ons op de camping komen met watersooters. Het veiligst is als je hem er elke nacht uit haald uiteraard en hij bij je tent komt te staan. Slot er op en er kan weinig gebeuren.

Ik sta elk jaar op camping la rocca tussen bardolino en garda. Je kan naast de camping bij Roccavela ook een boei huren (is incl stalling trailer). Kost rond de 25 euro geloof ik. Niet goedkoop dus!!

Op het meer mag je snel varen, alleen aan de kant en tussen de zwemmers rustig varen. Dan is er niks aan de hand.

S6!!!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

danny1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-07-2009 15:27

Bericht door danny1808 » 27-07-2009 17:27

hey alvast bedankt hoe zit het met politie in italie op het water? Vaarbewijs en verzekering etc. Weet jij of er nog plaatsen zijn op de camping en wat ze kost voor 1 week? en kun je je scooter bij de camping te water laten of moet je elke dag een boothelling gebruiken en hiervoor betalen?

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 27-07-2009 18:34

Hoi danny,
ik heb alleen ervaringen op camping wien in peschiera.
Je hebt daar voor de camping een (openbare) trailerhelling (bijna niet te doen met boot) maar wel met waterscooter, deze kun je net als de lokale bevolking gratis gebruiken.
Bij de camping kan je boei huren als je overdag de waterscooter aan de boei wil hebben.
Kosten is op de site te zien van een camping b.v www.campingwien.it
Op deze camping zie ik ook regelmatig waterscooters.
Je haalt het er sàvonds uit en zet hem bij je tent of caravan.
Verzekeringspapieren moet je hebben en ook in het itiaans beschreven. Is op te vragen bij je verzekeringskantoor. Zie verder ook in dit topic daar worden al deze dingen beantwoord of wordt verwezen naar site`s.
Vaarbewijs idem moet je hebben voor het geval dat je aangehouden wordt.
Politie is naar onze mening niet zo streng zolang je maar verstandig op het water bezig bent.
Dus niet te dicht aan kant bij de zwemmers. Is ook niet zo verstandig met alle grote keien die daar onder waterniveau zitten.
Camping kun je net zo duur maken als je wilt is maar net wat je huurt.
Op de site`s van de cam;ping zijn de prijzen zichtbaar en kun je zelf een keus maken.
Sucses ermee, groeten wien.

danny1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-07-2009 15:27

Bericht door danny1808 » 27-07-2009 19:17

hey wien,

bedankt voor de info, nog even een vraag zijn er veel nederlanse/belgische jetski/waterscooter rijders op deze camping. Beetje een binding is wel leuk wij willen namelijk gaan voor de gezelligheid en het mooie meer en uitzicht? Is ook het hele meer snel vaarwater? niet zo als ik nederland dat je met je waterscooter nergens mag komen buiten de aangegeven gebieden. Lijkt me ook wel leuk om eens een rondje meer te doen. Niet te hard varend dan?

alvast bedankt voor de reacties

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 27-07-2009 22:09

danny1808 schreef:hey alvast bedankt hoe zit het met politie in italie op het water? Vaarbewijs en verzekering etc. Weet jij of er nog plaatsen zijn op de camping en wat ze kost voor 1 week? en kun je je scooter bij de camping te water laten of moet je elke dag een boothelling gebruiken en hiervoor betalen?
Politie valt mee hoor, zolang je je verstand maar gebruikt! Of er nog plaatsen zijn durf ik niet te zeggen. Kijk eens op de website www.campinglarocca.com (vragen naar Joanna, ze is nederlandse). Plek kost 17,50 pn, en 8.90pp

Je kan hem bij de camping te water laten, maar zul je met je eigen handen moeten doen. Het gaat niet erg makkelijk, je zult snel met 3 man moeten zijn om hem er uit te trekken (liggen namelijk kiezels). Heb dit jaar ook 2x geholpen een GP800. Met de kraan kan ook, alleen kost dat nogal wat ben ik bang.

Hard varen mag overal, mits je je een beetje normaal gedraagd en niet idioot gaat doen tussen de mensen.

Je kan altijd bellen!



(misschien is het leuk je een voor te stellen in het daarvoor bestemde topic!)
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

danny1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-07-2009 15:27

Bericht door danny1808 » 27-07-2009 22:39

@Marco

is er bij deze camping geen trailerhelling dan? Dat is met de waterscooter wel het handigst als je hem er elke dag eruit wil halen. Elke dag tillen is geen doen. Ding weegt 350 leeg gewicht.

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 28-07-2009 12:19

Helaas niet, zijn er ook maar weinig naar mijn weten!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

danny1808
Berichten: 7
Lid geworden op: 27-07-2009 15:27

Bericht door danny1808 » 28-07-2009 12:27

Marco schreef:Helaas niet, zijn er ook maar weinig naar mijn weten!
hoorde van wienke dat camping wien wel een trailerhelling heeft zijn er nog meer mensen die ergens op een camping met trailerhelling staan?

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 28-07-2009 17:11

Bij serenella is geloof ik ook een kleine helling, maar als je daar met de auto kan komen durf ik niet te zeggen!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Plaats reactie