Eisen aan speedboot

Snelle boten bestuurders
Speedspike
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-01-2008 10:51

Eisen aan speedboot

Bericht door Speedspike » 17-01-2008 11:03

Hi,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar het meer met mijn speedboot.
Ik heb bij de ANWB de info aangevraagd waar je boot aan moet voldoen op het Gardameer.

Van de ANWB kreeg ik de PDF file Italie meeneemboten toegestuurd.
Maar na het lezen van deze file heb ik toch nog wat vragen:

Je zou voor je de boot te water laat eerst langs een beambte van een lokaal speepvaartskantoor moeten waar je onder andere een ontheffing moet aanvragen voor het niet hebben van een reddingsvlot, waar zitten die kantoren? Ik hoop in Peschiera, want om nou met mijn boot het hele meer om te rijden in het hoogseizoen lijkt me niet zo een geweldig idee.
Ook is er sprake van reddingsboeien die je zou moeten hebben, is het ook goed als je alleen zwemvesten aan boord hebt?
Ook een rode vlag van 60x60 moet je aan boord hebben, waar koop je die?
Ik begrijp dat je de Nederlandse vlag moet voeren, je hoeft daarnaast toch niet de Italiaanse vlag te voeren?

ik hoop dat iemand met bovenstaande ervaringen heeft, bedankt vast voor de feedback.

Gr Jeroen

Edit: misschien een idee om de PDF file van de ANWB op het forum te zetten?

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 17-01-2008 12:01

Jeroen,

Ik ben nog nooit bij een beamte geweest. Dus je kan gewoon naar de inlegkraan gaan, betalen, en je bot ligt er in! Geen enkel probleem hoor.. dit is waarschijnlijk bangmakerij..

Wat betreft de reddingdboei, als je voor elke opvarende een reddingsvest hebt is het goed. Dan krijg je echt geen problemen. Bijvoorbeeld, je hebt een klein rubberbootje van 2.50m.. waar laat je dan in godsnaam die boei? (precies, lukt niet! ;)) Hoef je je geen zorgen over te maken. Een rode vlag heb ik zelf niet, maar je kunt altijd even een lapje stof halen bij een meubelzaak o.i.d

Wat betreft de italiaanse en nederlandse vlag, die moet je BEIDE voeren!
Onder elkaar. Ik meen de nederlandse boven, en italiaanse onder..

Hopelijk heb je hier wat aan!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Joram
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2008 11:34

Bericht door Joram » 17-01-2008 20:46

Ben het helemaal eens ;) En betreft de vlaggen inderdaad, Nederlandse boven, Italiaanse onder.

Speedspike
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-01-2008 10:51

Bericht door Speedspike » 18-01-2008 10:00

Okay, bedankt voor jullie antwoord.

Het feit dat je met je boot bij een havenkantoor langs moet leek me al overdreven.

Gr Jeroen

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 18-01-2008 19:16

Speedspike schreef:Okay, bedankt voor jullie antwoord.

Het feit dat je met je boot bij een havenkantoor langs moet leek me al overdreven.

Gr Jeroen
Je hebt dus idd gelijk ;)
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

coco
Berichten: 35
Lid geworden op: 10-01-2008 00:32

Bericht door coco » 25-03-2008 15:02

Hallo,Speedspike je moet je eigen niet zo druk maken om dat soort dingen mijn zoon vaart gewoon met een Domicaansevlag rond en zonder vaarbewijs geen probleem.
Als gewoon normaal doet en niet de dicht langs de kant plusminus 300 uit de kant is er geen probleem.
Hij is een paar keer aangehouden om te zeggen dat hij met de tube niet te dicht langs de kant moest varen,vragen niet om papieren ofzo gewoon netjes blijven en si si duim omhoog en gaan met die banaan.
Als die mannetjes met die rubberbootjes met verekijker je moeten hebben weten ze je toch wel te vinden.
Deze liggen meestal ergens stil op het water de zaak in de gaten te houden met hun verrekijkers.
En weten je zo vinden als ze iets niet aanstaat.



Afbeelding
Gardameer the place to be.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 26-03-2008 10:44

Het is inderdaad wel wat overdreven, wat wel nodig is is een verzekeringspapier in het italiaans.
Deze kun je gewoon bij je verzekeringskantoor aanvragen. (wel tijdig doen duurt vaak enkele weken).
Je hebt deze zeker nodig als je (en ik mag het niet hopen voor je) door welke reden dan ook een ongeluk krijgt of aanvaring.
Wat die vlaggen betrefd moet je inderdaad nederlands en italiaans beide voeren echter de eerste jaren zijn wij daar nooit op aangehouden en toen hadden wij geen enkel vlag.
Maar dat verzekeringsppapier is wel handig voor het geval dat anders krijg je wel problemen vrees ik als er iets gebeurd waardoor de politie moet komen.

Speedspike
Berichten: 14
Lid geworden op: 17-01-2008 10:51

Bericht door Speedspike » 18-06-2008 10:03

Ben nu wel redelijk op de hoogte dank zij alle antwoorden hier.

Toch nog één vraagje, hoe kom ik aan die Italiaanse vlag die ik naast de Hollandse moet voeren?

Zijn er online shops waar je ze kan bestellen of moet je die terplekke kopen?
Alvast bedankt voor de reply.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 18-06-2008 12:43

Je kan het bestellen bij compass24.nl
Dan zoek je in de balk naar *uitrusting, die tik je aan dan kan je naar *vlaggen gaan
Italiaansevlag 30 x 45 = 4.95 euro
20 x 30 = 3,95 euro
Ik neem aan dat je ter plaatse ook wel vlagjes kan kopen maar het is al handig om te hebben natuurliijk.

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 18-06-2008 18:54

Wein heeft je al geholpen, was me een slag voor !! ;)
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Plaats reactie