Terug van camping Weekend, San Felice del Benaco...

Plaats hier uw fotos en/of gemaakte filmpjes over het gardameer
Plaats reactie
Marley164
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-01-2011 10:51

Terug van camping Weekend, San Felice del Benaco...

Bericht door Marley164 » 31-08-2011 11:03

Was een vakantie om noooooit te vergeten, de camping, de omgeving en vooral ook het animatieteam voor de kids, allemaal een dikke 10+ 8) :cool:
We zijn dus s'avonds rond 23:00 uur vanuit Enschede vertrokken..

na 5 km reden we in Duitsland en na nog zo'n 100 KM lagen zowel mijn vrouwtje als mijn kids lekker te slapen en kon ik dus met een gemiddelde snelheid van zo'n 160/ 170 km/uur heerlijk door rijden met de Alfa 164. :cool:

De hele nacht heerlijk door kunen rijden met 1 tussenstop om de tanken en even de benen te strekken.

Toen het weer licht werd waren we nog 50KM verwijderd van de grens van Oostenrijk en was het uitzicht prachtig...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen op de grens van Duitsland / Oostenrijk(rond 06:00 uur) met z'n allen heerlijk een onbijt naar binnen gewerkt, waarna we de weg weer vervolgden..

Nu waren we voordat we het wisten de Brennerpas over en bij de grens Oostenrijk / Italië aangekomen..

Afbeelding

En meteen steeg de temp. richting de 30 graden :cool:

Toen we eenmaal de grens over waren en op de autostrada reden, gaf de tom tom aan dat we nog 297km moesten rijden tot onze bestemming....

Helaas was het 1 v/d beruchte zwarte zaterdagen en hebben we over die laatste 297km, ruim 5 uur gedaan :evil: :cry:
Desondanks hebben de kids zich voorbeeldig gedragen ondanks dat het kwik al ruim 35 graden aangaf....

We zouden eigenlijk net voor de middag aankomen op onze bestemming, maar dat werd uiteindelijk 16:45 uur....

Nog wat plaatjes geschoten op de autostrada..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle Alfa's die we tegen kwamen in Italië waren van duitsers en of nederlanders, de Italiaanen zelf reden vooral duitse auto's en soms zelfs van die franse frikandellen... :? :02:

Eenmaal daar aangekomen, waren we die file ellende zo vergeten, wat ik al zei: Echt een super camping in een sprookjesachtige omgeving...
En zeker een aanrader voor mensen met kinderen tot 14 jaar.

Afbeelding

Afbeelding

De camping laf zo'n 200 meter boven het gardameer, waardoor het uitzicht echt fantastisch was.

We keken op het plaatsje Salò wat ook erg leuk / mooi was om te bezoeken en met de langste boulevard van noor Italië (ruim 9 km)

Afbeelding

Afbeelding

De caravan was klein maar ruim voldoende voor wat we nodig hadden, keuken, badkamer en 2 slaapkamers, woonkamer gedeelte was klein, maar die hadden we ook niet nodig gezien we alleen buiten leefden op de veranda :cool:

We hadden geboekt bij Selectcamp en ook die verdienen een dikke pluim voor de service en netheid.

Ik samen met mijn dochtertje toen we op weg gingen naar het o zo mooie en heldere Gardameer..

Afbeelding

Heerlijk gezwommen in met heerlijke water, wat ik persoonlijk nog lekker zwemmen vond dan het zwembad..

Afbeelding

Hier nog samen met mijn zoon en dochter(die toch de voorkeur had voor het zwembad met speeltjes en glijbanen... :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Nog een foto om te laten zien hoe helder het water was..

Afbeelding

tot op 10 meter diepte kon je de bodem nog zien :cool:

Hier nog wat plaatjes van Salò waar we een paar keer heerlijk gegeten hebben en over de boulevard hebben geslentert..
En heel veel mooie boten lagen en ook de Daytona hebben gezien..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat Italiaanse auto's in een overdekte parkeerplaats:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Niet 1 164 tegengekomen :sad: wel een paar leuke reaktie's van Italianen op mijn 164 :cool: :cool:

Ik kon er uiteraard niets van verstaan, maar de opgestoken duimpjes zeiden genoeg :cool: :lol:

Op de terugweg nog een tijd achter een 159 Polizia aangereden..

Afbeelding

totaal 2585 km gereden met de 164 met een gemiddeld verbruik van 1 op 13,8 en zonder ook maar 1 probleempje :cool: :cool:



Zo vind ik het wel weer even genoeg geweest...

Nogmaals: Echt een super vakantie gehad en echt een aanrader voor gezinnen...

http://www.weekend.it/nl

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 06-09-2011 17:14

Wij zijn 2 keer op camping weekend geweest, onze kinderen vonden het fantastisch en het uitzicht vanaf de camping is prachtig.
nadeel vonden wij dat je niet naar een dorpje kon lopen en dat je met de auto naar het meer moet.
Maar het is een leuke camping.

Marley164
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-01-2011 10:51

Bericht door Marley164 » 09-09-2012 12:04

Wij hebben na een tegenvallende vakantie in Spanje :cry: , vorige week alweer geboekt bij camping weekend 8)

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 10-09-2012 13:08

Wat jammer dat jullie vakantie niet is geworden wat jullie ervan verwachten.
Nu heb je wat om naar uit tekijken. Want camping weekend is leuk.
Wij waren dit jaar op Duparc, leuke camping maar geen leuke animatie.

marco1
Berichten: 129
Lid geworden op: 09-01-2008 22:44

Bericht door marco1 » 10-09-2012 13:46

We proberen het ook niet meer om ergens anders heen te gaan, we vergelijken andere plaatsen/landen toch steeds met het gardameer.
Na een paar "vervelende"vakantie's elders gaan we alleen nog maar naar het gardameer. :grin:

Marley164
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-01-2011 10:51

Bericht door Marley164 » 09-10-2012 18:52

Nog iets minder dan 10mnd :shock: :? :lol: en dan gaan we weer heerlijk naar het gardameer..... :grin: :grin:

Marley164
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-01-2011 10:51

Bericht door Marley164 » 14-12-2012 12:31

Nu nog maar 6 maanden en 14 dagen...... 8) :grin:

het verlangen is groot met de huidige weersomstandigheden hier in Nederland.

Plaats reactie