vakantiekriebels

Lekker kletsen over alles wat je maar kunt bedenken
Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 30-05-2010 16:50

Het is net geen Oostenrijk (vlakbij de grens), maar goedkoop en een schattig huis in een gezellig dorp.
Op loopafstand zit een heerlijk restaurant.

Hier zit het huisje Kolbengasse, 382487 Oberammergau, Duitsland
Hier moet je aanbellen Schwedengasse 4, 82487 Oberammergau, Deutschland

Wij kwamen heel toevallig hier, omdat wij via het boekje zimmer frei iemand belde en die helaas vol zat.
Maar zij had nog wel een vriendin die ook kamers verhuurde.
We zaten dus niet in hun huis, maar in een aparte chalet met diverse kamers.
Het mooie was dat wij onze volbepakte motoren gewoon daar buiten konden laten staan en de volgende dag zat alles er nog op.
Ze hadden ze helemaal ingebouwd met hun eigen auto's.
Super service en super vriendelijk.

Afbeelding

Overigens een toplokatie voor mensen die op wintersport gaan.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 31-05-2010 16:28

Bedankt voor de adressen, ik zal ze doorgeven aan m'n vader. Die is al een tijdje aan het rondneuzen op het internet.

Je moet maar net iets kunnen vinden ;).

Bootje is ook in voorbereiding, laatste dingen moeten worden gedaan voor de eerste testrun met nieuwe motor. Dus mag nog wel opschieten zo voor de vakantie!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 09-06-2010 10:39

Inmiddels een goed adres kunnen vinden. In Worgl, het hennersbergerhof. Dit is vanaf huis ongeveer 900km rijden, dus de volgende dag nog 300km..

de kosten zijn 30 euro per persoon per nacht, wanneer je een 2pers kamer neemt. En als je een 3 persoonskamer neemt betaalen je voor de 3de persoon maar 17 euro!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Helma
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-04-2008 15:54

Bericht door Helma » 09-06-2010 19:43

Hallo Marco,

Ja in Oostenrijk kun je nog eens leuk overnachten. Ik betaal ook maar € 60 per 2 persoon kamer met ontbijt. Lekker om een uur of 4 aankomen, 's avonds heerlijk eten en 's morgens na het ontbijt weer fris op pad.
EEn tip als je geen aanhanger/caravan achter de auto hebt en het is druk op de Brennerpas neem dan de "oude brennerpas". Vanaf Innsbruck de borden Gries am Brenner volgen. Of als je al op de brennerautobaan zit eraf en dan de secundaire weg volgen. Maar alleen zonder aanhanger. Ze controleren veel en het kost (ervaring) € 50.
Alvast een fijne vakantie.

Ciao
Helma

Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 17-06-2008 09:10

Bericht door Marcel » 21-06-2010 13:50

Marco,

Ik weet niet of je al een overnachtings adres hebt. Bij de ANWB kun je een leuk boekje kopen "links+Rechts der autobahn". Staan heel wat leuke hotelletjes in op de route. Ik heb nu ook voor het eerst weer wat geboekt voor de terug reis. Heen gaan we weer in 1 keer.

Zie je op La Rocca (10 juli).

En ja de lijstjes liggen klaar, worden geupdate, en afgelopen. Nog 17 dagen en we stappen de auto in.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 22-06-2010 08:49

Marcel schreef:Marco,

Ik weet niet of je al een overnachtings adres hebt. Bij de ANWB kun je een leuk boekje kopen "links+Rechts der autobahn". Staan heel wat leuke hotelletjes in op de route. Ik heb nu ook voor het eerst weer wat geboekt voor de terug reis. Heen gaan we weer in 1 keer.

Zie je op La Rocca (10 juli).

En ja de lijstjes liggen klaar, worden geupdate, en afgelopen. Nog 17 dagen en we stappen de auto in.

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Hey marcel! We hebben al een adres in Worgl gevonden.. Ook niet zo duur, en 900km vanaf huis. Maar toch bedankt voor de tip!

Wij zijn er iets eerder dan jou, dus we komen elkaar zeker weer tegen dit jaar. Kom maar op de koffie op mijn verjaardag ;) 19 juli. Haha. Komen je ouders dit jaar ook weer?

Lijstjes zijn al bijna afgestreept van wat we moeten aanschaffen!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 22-06-2010 08:51

Trouwens helma, waarom via de andere route? Is deze mooier? Korter?
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 17-06-2008 09:10

Bericht door Marcel » 22-06-2010 13:06

Hoi Marco,

Ik kom wel een biertje happen met je verjaardag. En ja die oudjes komen ook weer. Die staan er trouwens al 4 weken, CISANO. La Rocca doet niet aan kampeercheques in het voorseizoen. Volgende week verkassen ze naar La Rocca voor ons. Ze zijn al vanaf eind april onderweg.

Het is aftellen.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 25-06-2010 18:50

Jeetje het begint echt op te schieten nu, moet zeggen ben er nog niet mee bezig maar goed over 3 weken zijn we er al.
moet toch echt beginnen met verzamelen :?
Bootje is in ieder geval bijna klaar, met nog ff in de goede kleuren gespoten worden en dan is dat ook weer klaar.
aftellen dus..................................
voor diegene die al eerder gaan alvast een fijne vakantie en rijd voorzichtig :bye:

Helma
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-04-2008 15:54

Bericht door Helma » 26-06-2010 11:26

@ Marco

De route is zeker niet korter/sneller maar wel mooier. Wij reden die om de drukte op de brennerautobahn te vermijden. En omdat wij altijd in Gries Am Brenner overnachten.
Wij rijden trouwens over de Fernpass en dan verder binnendoor. Zoals gezegd voor de drukte maar ook omdat we op vrijdag tijd genoeg hebben dus of we nu om 5 uur of 4 uur aankomen. Dat uur is ongeveer het verschil vanaf de Fernpass.

Maar na de boete van vorig jaar ( neem ik maar weer gewoon de Europabrug tot de afslag Steinach. En dan hopen dat ik dat laatste stukje wel met de bagagewagen mag rijden omdat ik naar het hotel moet.

Fijne vakantie
Helma

Plaats reactie