Venetie

Aanvulling op het To Do lijstje
pvn
Berichten: 91
Lid geworden op: 18-01-2009 23:19

Venetie

Bericht door pvn » 20-01-2009 23:50

we willen een dagje Venetie doen, wat zijn nou echt dingen die je persee gezien moet hebben

heb al wat boekjes doorgelezen, en kom ontzettend veel kerken en musea tegen, wil best iets zien, maar niet elke kerk :)

wat zijn nou plaatsen, die je niet zo gauw in boekjes tegenkomt, maar als toerist meer per ongeluk tegen het lijf bent gelopen waarvan jullie zeggen, ja, das de moeite echt waard

alvast bedankt

Helma
Berichten: 68
Lid geworden op: 06-04-2008 15:54

Bericht door Helma » 21-01-2009 10:33

Ik heb het boekje van "Marco Polo" over Venetie. Daar staan een hoop leuke tips.
Als je voor het eerst in Venetie komt moet je gewoon het SanMarco plein zien, de brug der zuchten, Railto brug enz.
Ik raad je aan een plattegrond te kopen en dan zelf een route te maken. Ga niet via de route bordjes naar het plein, maar maak zelf een wandeling. Uit ervaring weet ik dat je dan de mooiste dingen ziet.
En zoek eens op internet, daar staan ook vaak stadwandelingen op die door bezoekers zelf zijn gemaakt.

Groet
Helma

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 21-01-2009 11:14

Moeilijk te zeggen wat nu echt de moeite waard is om te gaan bezichtigen. Waar de één lyrisch van word hoeft een ander nl. totaal niet aan te spreken.
Sluit me aan bij Helma, kijk op je gemak op internetsites over Italië (Gardameer), op dit forum vind vind je al een heleboel bv, bijkomend punt is dat je zo al héél veel vakantievreugde beleefd alvorens het echt vakantie is.
Ter plaatse kan ik je niks anders aanbevelen dan: Ga er lekker op uit, pak de benenwagen, neem je eigen route, zo kom je vaak de mooiste dingen tegen.
Toeristische trekpleisters zijn zeker in het hoogseizoen bommetje, maar dan ook echt bommetje vol.

Venetië hebben wij ooit met 2 kids van 7 en 5 bezocht in Augustus. Mijn advies: Doe dit niet. Qua temp. is het bloedheet, je kunt er over de koppen lopen, waardoor je vrij weinig ziet van al het moois. Voor ons persoonlijk is het meer de naam Venetië dan iets anders, maar dat is onze mening. Geef ons maar kleine (rustigere) plaatsjes, uitzichten, het meer en een camping met veel animatie voor jong en oud.

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 21-01-2009 12:35

Het meeste is al gezegd door de anderen hierboven :grin:
Het is er heel prachtig. Tja en wij hebben gewoon het geluk dat we buiten het seizoen kunnen gaan en dat scheeld echt een hoop drukte.
Ik had al eens ergens anders een waarschuwing geplaatst betreffende Venetië, maar deze is waarschijnlijk ook door de storing verdwenen. :?


Hier enkele belangrijke waarschuwingen
Met name in de grote steden worden op straat namaak luxe artikelen verkocht (Gucci zonnebrillen, Prada handtassen e.d.).
Deze zijn streng verboden.
U riskeert een (hoge) boete indien u deze artikelen koopt.
Let op:
Niet de verkoper, maar de koper krijgt echt een mega boete.
Er is al eens een Nederlands paar gepakt die € 3300,= moesten betalen, omdat ze een nepartikel (een Prada-tas van € 30,=) op straat hadden gekocht.
Het zijn voornamelijk Afrikaanse/Nigeriaanse lui die doen.
Het staat overal aangegeven op grote zuilen en ook de reden waarvoor.


Vanaf 1 mei 2008 is het verboden om duiven te voeren.
Toeristen die betrapt worden, moeten een flinke boete betalen.

Overigens zijn wij lekker relaxed met de trein naar Venetië gegaan.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 21-01-2009 18:10

Ik eb altijd al willen kijken in Venetie, maar nooit komt het er eigenlijk van. Ik ga me dit jaar maar eens voornemen dit wel te doen!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 21-01-2009 18:34

Marco schreef:Ik eb altijd al willen kijken in Venetie, maar nooit komt het er eigenlijk van. Ik ga me dit jaar maar eens voornemen dit wel te doen!
Beetje jammer hoor voor iemand met een boot :grin:
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

lilly
Berichten: 99
Lid geworden op: 26-03-2008 22:40

Bericht door lilly » 21-01-2009 18:43

Wij hebben jaren aan de kant van Venetië op een camping gestaan. Toch zijn we maar 2 keer in venetië geweest.
Wanneer je er in het hoogseizoen ook komt, het is er altijd druk. Wij vonden het het leukst om met de plattegrond in de hand juist achter de populaire straten langs te lopen. Zo kwamen we een klein kerkje tegen die veel meer sfeer uitademde dan de San Marco, gewoon omdat er haast geen mensen liepen, geen koorden overal voorhingen, en er niet overal borden met regels stonden. Uiteindelijk kwamen we in onze route ook wel de rialto brug tegen,( en andere plekjes die je wel eens op puzzels met 1000 stukjes ziet :grin: ) Maar de oude straatjes met wasgoed over de straten vonden wij soms zelfs nog leuker. (ik heb in een fotoalbum ook 2 kanaaltjes naast elkaar geplakt: een toeristische met gondel etc, en eentje van het werkelijke leven in Venetië)

pvn
Berichten: 91
Lid geworden op: 18-01-2009 23:19

Bericht door pvn » 21-01-2009 23:00

lilly schreef:Wij hebben jaren aan de kant van Venetië op een camping gestaan. Toch zijn we maar 2 keer in venetië geweest.
Wanneer je er in het hoogseizoen ook komt, het is er altijd druk. Wij vonden het het leukst om met de plattegrond in de hand juist achter de populaire straten langs te lopen. Zo kwamen we een klein kerkje tegen die veel meer sfeer uitademde dan de San Marco, gewoon omdat er haast geen mensen liepen, geen koorden overal voorhingen, en er niet overal borden met regels stonden. Uiteindelijk kwamen we in onze route ook wel de rialto brug tegen,( en andere plekjes die je wel eens op puzzels met 1000 stukjes ziet :grin: ) Maar de oude straatjes met wasgoed over de straten vonden wij soms zelfs nog leuker. (ik heb in een fotoalbum ook 2 kanaaltjes naast elkaar geplakt: een toeristische met gondel etc, en eentje van het werkelijke leven in Venetië)


de drukte heb ik ingecalculeerd, we zitten helaas aan de schoolvakanties vast, en dan nog net de laatse periode waar ook de italianen vakantie krijgen.(hopenlijk zijn al veel vakantiegangers dan al huiswaarts)

maar inderdaad, de acheraf straatjes met wasgoed, de mooie rustig steegjes dat soort zaken kunnen we dus vinden acher de bekende kanalen


hopenlijk komen er nog meer tips

lilly
Berichten: 99
Lid geworden op: 26-03-2008 22:40

Bericht door lilly » 23-01-2009 23:21

Ik herken het probleem hoor, ook wij zitten aan schoolvakanties vast. Als je bij de brug der zuchten staat met je rug naar het water, en je loopt een stukje naar Rechts kom je in de richting waar de dagtocht-boten aanmeren. Daar zijn wij naar links gelopen ( logisch, als we rechts gingen lagen w in het water ;) ) en even verderop kwamen we in alle rust een mooi kerkje tegen.

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 09-03-2009 10:43

Natuurlijk moet je even bij de hiervoor al genoemde bekende plekken gaan kijken, maar verder zou ik zeggen: ga van de gebaande paden af! Letterlijk om iedere hoek vind je wel een mooi plekje. Wij zijn de laatste keer door de wijk Dorsoduro gelopen, erg pittoresk.

Hier vind je een overzicht van de verschillende wijken van Venetië.

Wat ook leuk is is een boottochtje met de Vaporetto naar Murano en/of Burano, vooral als je van glazen objecten houdt. Ow, en: ga met de trein! Waarschijnlijk goedkoper dan parkeren (zelfs met vier man!). Het station ligt aan het Canal Grande.

Plaats reactie