Aprilia terug in geboorteplaats
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:01
Aprilia terug in geboorteplaats
De Aprilia Tuono 1000R Factory terug op de plek van herkomst.
In Noale.
Ligt wel ver van het meer, maar dit wilden we jullie overigens toch niet onthouden. Dit wilden we persé doen tijdens onze vakantie.
En de motorrijders kunnen hier van genieten.
Helaas mochten we de fabriek niet in en het terrein niet op.
Dat Nederland in die week van Itaië gewonnen had, kon een reden zijn.
In Noale.
Ligt wel ver van het meer, maar dit wilden we jullie overigens toch niet onthouden. Dit wilden we persé doen tijdens onze vakantie.
En de motorrijders kunnen hier van genieten.
Helaas mochten we de fabriek niet in en het terrein niet op.
Dat Nederland in die week van Itaië gewonnen had, kon een reden zijn.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 09-01-2008 22:44
Re: Aprilia terug in geboorteplaats
Wel jammer dat jullie niet even binnen mochten als apriliafans!
(Hoewel ik denk ik ook niet bij honda binnen zou komen)
(Hoewel ik denk ik ook niet bij honda binnen zou komen)
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:01
Re: Aprilia terug in geboorteplaats
Dat is wel een beetje ...euh... ver rijdenmarco1 schreef:Wel jammer dat jullie niet even binnen mochten als apriliafans!
(Hoewel ik denk ik ook niet bij honda binnen zou komen)
"Knowing is not enough.
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 09-01-2008 22:44
Re: Aprilia terug in geboorteplaats
Een CBR 1000 is een fantastisch fijne fiets, maar je hebt gelijk, zelfs daarvoor te moeilijk om terug te gaan naar z'n geboorteplek.
Maar wie weet in de toekomst wel weer op de motor naar het gardameer, zolang de kids meegaan (en de caravan) blijft het behelpen met de auto.
P.S. Je hebt wel een hele fraaie fiets, hoewel ik moet zeggen dat er nog nooit één in het "echt" heb gezien.
Maar wie weet in de toekomst wel weer op de motor naar het gardameer, zolang de kids meegaan (en de caravan) blijft het behelpen met de auto.
P.S. Je hebt wel een hele fraaie fiets, hoewel ik moet zeggen dat er nog nooit één in het "echt" heb gezien.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:01
Re: Aprilia terug in geboorteplaats
marco1 schreef: P.S. Je hebt wel een hele fraaie fiets, hoewel ik moet zeggen dat er nog nooit één in het "echt" heb gezien.
Als je het over de Aprilia hebt, dan moet ik je zeggen dat deze niet van mij is, maar van mijn vrouw.
Ik heb er nog niet eens op gereden.
Reed voorheen Honda Fireblade en dat is (ook) zo'n fiets die vraagt om het gas open te gooien.
En dat is met de Aprilia hetzelfde geval.
Ben "bang" dat ik me dan weer laat gaan. Ach je wordt een jaartje ouder hè.
Daarom heb ik nu een iets normalere sportieve toerfiets.
Een CBR1000 is zeker een fantastische fiets.
Hoop voor je dat je ooit weer eens de kans krijgt om met de motor naar het Gardameer en de omgeving te gaan.
Schitterend voor de motorrijder, behalve in het weekend, want dan gaan die Italianen ermee de weg op en dat is in de bergen geen pretje.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:13
-
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:13
De fabriek is al ontmanteld, maar het museum is gratis toegankelijk! Over het algemeen is het er erg rustig, we hebben zelfs een keer gehad dat we de enige bezoekers waren.Stephan schreef:en mocht je daar wel naar binnen?
Dit vind ik in WikiPedia:
Ever since the 60s, Arese has hosted the main seat of Alfa Romeo, covering a very wide area, partly in the territories of Lainate and Garbagnate Milanese. The factory has become known with the name of Arese only since the main entrance is in the municipality of Arese. Today the factory is almost totally closed and abandoned, since the Alfa Romeo owners (FIAT) have almost completely moved design and production to other factories inside and outside Italy. The few remaining employees (about 500) have often demonstrated against their dismissal. At the moment, most of the factory buildings are abandoned and the local administrations are looking for projects to use the huge area in a proper way, given its location. Arese and the factory are in fact very close to the newest services of Milan town, such as the high speed railway and the new exhibition centre FieraMilano. Several Italian highways pass very close to Arese as well: the A8, the A9, the A4, and the west Milan bypass highway which links to A1 and A7.
The Historical Museum
One of the few activities which are still located in the Alfa Romeo buildings is the Museo Storico Alfa Romeo, which is hosted in a dedicated building of great architectural value.
The museum spreads over six floors, with four thematic areas, and a total of over 100 original models shown. These are the themes:
one section is a historical review of all Alfa Romeo road cars produced since 1910;
the second is dedicated to style studies, prototypes and dream cars;
the third shows the aircraft and aeronautical projects of the Alfa Romeo past;
the fourth, and last, hosts reduced scale models and all the trophies which tell the glorious Alfa Romeo racing history.
The museum entrance is free of charge, however booking the visit in advance is recommended. The museum is open Mondays to Fridays, from 09:00 to 12:30 and 14:00 to 16:30.
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:01
en dit vond ik museum Alfa Romeo Arese.
Wel mooi om te bezoeken denk ik, maar wel een flinke rit met de motor.
Voor mij zo'n 150 km.
Wel mooi om te bezoeken denk ik, maar wel een flinke rit met de motor.
Voor mij zo'n 150 km.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."