Il Gabbiano - Moniga del Garda

Hotels rondom het Gardameer
Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Il Gabbiano - Moniga del Garda

Bericht door Snooker » 19-01-2008 14:32

Okay, geen hotel maar een vakantiepark. :)

Wij gaan komende zomer voor de vierde keer naar Il Gabbiano in Moniga del Garda (tussen Desenzano en Salo). Je kunt dus wel stellen dat het ons hier prima bevalt.

Perfecte bestemming voor gezinnen met jonge kinderen, zeg tot een jaar of 8. Het is een kleinschalig park met restaurant, twee buitenzwembaden, een binnenzwembad (alleen open in voor- en naseizoen), tennisbaan en restaurant. Waarom vinden wij het er zo leuk?

- Groot grasveld tegenover het restaurantterras waar je kleintjes kunnen spelen terwijl jij al etend een oogje in het zeil kunt houden
- Luxe huisjes en appartementen met veel faciliteiten, heel mooi groen park wat goed bijgehouden wordt.
- Kleinschalig, maar toch twee zwembaden. NIET om zes uur 's ochtends opstaan om handdoeken over ligstoelen langs het zwembad te leggen, er is gewoon altijd plek genoeg! :)
- Veel nederlandse gasten met kleine kinderen, dus veel speelkameraadjes. Eens in de week pannekoekenavond voor de kleintjes
- Zeer vriendelijke leiding en iedere zomer nederlandse stagiaires (de eigenaresse is getrouwd met een nederlander, spreekt nederlands, en woont ook op het park)

Enige nadeel is eigenlijk dat je ieder jaar al ter plekke moet boeken voor het volgende jaar omdat het anders al weer vol zit... :roll: Maar dat er zo veel mensen terug blijven komen zegt ook wel wat natuurlijk.

Overigens is het minder geschikt voor gezinnen met oudere kinderen want er is geen disco en het ligt ook niet direct aan het meer, en in Moniga zelf is ook niet veel te beleven voor jonge pubers denk ik. :)

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 05-02-2008 10:37

Ben ik nou het enige forumlid dat niet kampeert? :)

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 05-02-2008 11:24

Ik vrees van wel :D
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 05-02-2008 11:39

Ik vind het camperen juist het mooiste van de hele vakantie. Alles loopt door elkaar heen en gaat zn eigen weg :D
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 05-02-2008 13:13

Marco schreef:Ik vind het camperen juist het mooiste van de hele vakantie. Alles loopt door elkaar heen en gaat zn eigen weg :D
Och, dat is bij ons op Il Gabbiano eigenlijk precies hetzelfde. Qua sfeer is het net een kleine camping, maar dan zonder de nadelen van kamperen! ;)

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 05-02-2008 19:29

Snooker schreef:
Marco schreef:Ik vind het camperen juist het mooiste van de hele vakantie. Alles loopt door elkaar heen en gaat zn eigen weg :D
Och, dat is bij ons op Il Gabbiano eigenlijk precies hetzelfde. Qua sfeer is het net een kleine camping, maar dan zonder de nadelen van kamperen! ;)
Noem een paar nadelen :wink: (op een stukje naar de toilet lopen na)
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 05-02-2008 20:13

Snooker schreef:Och, dat is bij ons op Il Gabbiano eigenlijk precies hetzelfde. Qua sfeer is het net een kleine camping, maar dan zonder de nadelen van kamperen! ;)
Ieder zijn ding, maar een vakantiepark/appartementencomplex heeft voor ons toch net niet de gezellig-/ en gemoedelijkheid van een camping.
Je zit daar toch meer op jezelf. Voor tent of caravan zitten, barbecuetje aan en wat om ons heen gapen, heeeerlijk!
Persoonlijk vind ik dat je op een camping sneller contact legt, maar goed, dat is mijn mening hé!
Als we het naar ons zin hebben is het toch goed?

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 06-02-2008 14:08

Is il gabbiano het park wat in de eerste uitzending van vacance select op de tv was?
Dit zag er wel mooi uit.
Ik ben nog nooit op die manier op vakantie geweest en kan dus niet oordelen, wat ik inderdaad fijn vind op de camping is het buiten leven en het snelle contact wat je hebt.

groet marjan.

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 07-02-2008 23:49

Marjan schreef:Is il gabbiano het park wat in de eerste uitzending van vacance select op de tv was?
Die uitzending heb ik gemist, maar het lijkt me niet onlogisch dat dat inderdaad het geval is geweest. De directeur/eigenaar van VacanceSelect woont namelijk op het park, zijn vrouw runt daar de boel. :)

Ach en een discussie over wat nou leuker is, een park of een camping? Laten we daar maar niet aan beginnen. Sommigen houden van de Beatles, anderen van de Stones. Ieder zijn ding toch? :)

Kan alleen maar zeggen dat de sfeer op Il Gabbiano ook prima is, en dat het er (door de kleinschaligheid en de lay-out) net zo makkelijk is om contacten te leggen als op een camping.

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 07-02-2008 23:58

Inmiddels één en ander gevonden op de site van RTL:

De aflevering over het Gardameer PS: De vrouw in de roze polo die de rondleiding door Desenzano verzorgt is dus de eigenares van Il Gabbiano, Chicca van der Loo. En die familie Den Besten ken ik ook van Il Gabbiano. :)

Het item over Il Gabbiano

Plaats reactie