voor t eerst naar t Gardameer!!!!!!

Jouw persoonlijke ervaringen met een camping
Plaats reactie
Miki
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-04-2008 15:40

voor t eerst naar t Gardameer!!!!!!

Bericht door Miki » 06-04-2008 15:44

Hallo allemaal,
Wij gaan dit jaar voor t eerst naar t Gardameer (en dat voor rasechte Venetiegangers).
Nou zoeken we een camping aan de linker kant van t meer tussen Salo en Decenzano. Op internet is natuurlijk veel te vinden, maar welke info is nog altijd de beste...precies die van ervaringsdeskundigen.....jullie dus.
Zijn dertigers zonder kinderen. Zijn niet op zoek naar een camping met animatie maar wel met zwembad en goed sanitair zonder muntjes etc.

Jullie echte meergangers hebben vast leuke tips.

alvast dank voor jullie antwoord.

groetjes, Miki :D

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 06-04-2008 16:39

Er zullen wel enkele forumgangers hier zitten die aan de westkant van het gardameer komen.
Echter heb ik hier een tip voor je.
Deze site is een soort beoordelingssite.
Je kan hier de naam kiezen van de plaats waar je heen wilt aan het Gardameer en geeft ook aan of er een camping is.
Wat de beoordelingen betreft....
Smaken verschillen.

Veel plezier aan het Gardameer :D
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 06-04-2008 21:36

Nou waar wachten we op, reageren maar :lol: (helaas sta ik niet aan de westkant, maar oostkant).

Miki, vanwaar perse de westkant van het meer?
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Miki
Berichten: 2
Lid geworden op: 06-04-2008 15:40

Bericht door Miki » 06-04-2008 21:52

Hoi Marco,

Westkant vanwege het feit dat t daar toch iets minder druk is (van horen zeggen). Misschien klopt dit niet, maar je moet toch ergens beginnen.

groetjes

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 07-04-2008 10:28

Miki schreef:Hoi Marco,

Westkant vanwege het feit dat t daar toch iets minder druk is (van horen zeggen). Misschien klopt dit niet, maar je moet toch ergens beginnen.

groetjes
Dat heb ik ook vaker gehoord inderdaad. Ik denk eigenlijk dat het in de werkelijkheid toch wel bijna gelijk is..

Een overbuurman van me is een keer naar Moniga geweest geloof ik. Moest een leuke camping zijn geweest! Volgens mij was het camping Fontanelle.

Succes met je zoektocht!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 07-04-2008 16:36

Hallo miki,
Wij zijn vorig jaar naar de westkant geweest in het plaatsje San Felice del Benaco. Wij zijn ook aan de andere kant van het meer geweest. Daar is het inderdaad drukker er zitten ook meerdere campings. Het landschap ziet er ook anders uit. Het voordeel van de oostkant is dat er meerdere dorpen zitten die op touristen en vermaak gericht zijn. En daar zijn campings waar je zo naar een dorp loopt. Aan de westkant zijn de dorpen daar niet zo op ingesteld, de natuur is wat ruiger en de zon is sávonds eerder weg heb ik begrepen vanwege de bergen. salo is wel een hele mooie plaats met een boulevaar. Wel zijn de winkels daar erg duur.
Het is maar net wat je zoekt en hoe je je vakantie wilt invullen.
Succes.

Marjan.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 07-04-2008 19:02

Ook ik kan je helaas niet adviseren, wij zitten in het zuiden (peschiera).
Salo ken ik van een dagje rondlopen daar en ik moet zeggen zag er mooi uit, inderdaad wel duur de winkels.
Het is inderdaad net wat marjan schrijft wat zoek je, wil je er s`avonds uit kunnen lopen, dorpjes in of juist niet dan moet je toch meer naar het zuiden en oostkant.
Nou sucses met zoeken helaas heb ik geen waardevolle informatie wat campings betrefd daar.
wieneke

Esther
Berichten: 23
Lid geworden op: 10-01-2008 16:54

Voor 't eerst naar het gardameer

Bericht door Esther » 23-04-2008 16:42

Wij hebben op camping Weekend gestaan in San Felice del Benaco. Nederlandse eigenaar, is wel makkelijk als je vragen hebt.
Fijne camping met mooi uitzicht over het Gardameer. Gewoon zwembad (zonder glijbanen ed) en kinderbad. Via een steil pad kun je wel naar het Gardameer lopen, maar daar is geen echt strandje. Dan moet je naar bijv. Portese. Restaurant en barretje aanwezig. Er is wel animatie, maar dat is op bijna iedere camping (denk ik) als je in het hoogseizoen gaat.
We hebben ook div. keren op camping Europa Silvella gestaan (dit is echter langer geleden). Mooi zwembad. Direct aan het meer (kiezelstrand en houten steiger). Deze camping is groter, massaler dan bijv. camping Weekend.

Andere campings ken ik helaas niet aan de Westkant.
Succes met het zoeken van de juiste camping!

Groetjes,
Esther

Joram
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2008 11:34

Bericht door Joram » 12-05-2008 22:25

Wij staan al jaren op camping Piantelle, Moniga del Garda. Globaal gezien tussen Desenzano en Saló. Het is geen massa-camping, maar gemiddeld. De camping ligt direct aan het meer, met een kiezelstrand, houten steiger en botenhelling. 's Avonds om 23 uur gaan wel de poorten naar het strand dicht en op slot. Dit omdat er jaren geleden vanaf het strand veel werd gestolen 's nachts op de camping. De hoofdingang blijft 's nachts wel voor voetgangers open, bewaakt door de nachtwaker, die ook 's nachts zijn ronde over de camping doet. Ze zijn steeds bezig met de camping te moderniseren, 2 jaar geleden zijn alle chalets vervangen, de receptie is vervangen, nieuwe woonwagens.

Het is een redelijk rustige camping, waar een groot deel er al tijden komt, wij komen er nu 10 jaar, er is ook een Nederlands stel die al 40 jaar komt. In het hoog seizoen zijn er ook redelijk wat Nederlanders en Belgen. De meeste mensen zijn vrij makkelijk in de omgang, dus wanneer je hulp nodig hebt staat er meestal wel iemand voor je klaar.

Het personeel is ook vriendelijk en behulpzaam. Je ziet ze regelmatig op de camping in de rondte lopen, de eigenaar loopt ook regelmatig over de camping om een praatje te maken met zijn gasten. Alleen vorig jaar was het restaurant slecht, dit omdat hij verhuurt werd aan een extern bedrijf. Ik weet niet of zij er alweer uit zijn, de eigenaar van de camping had het daar wel over vorig jaar dat hij ze eruit ging zetten. Animatie is aanwezig en er is naar mijn weten in de ochtend en avond animatie voor de kinderen.

Het zwembad is goed onderhouden, niet echt heel erg groot, maar je kan er wel je in omkeren ;) Facilitair is redelijk in orde, al kan je af en toe op een koude douche getrakteerd worden. Dit is ook afhankelijk van de tijd wanneer je gaat douchen.

Helaas slaan wij dit jaar een keer over, ik baal er al van als een stekker dat we niet gaan. :( Maar volgend jaar zijn we weer van de partij.

Succes met je zoektocht! Ik hoop dat je wat informatie zo hebt over deze camping. Als er vragen zijn hoor ik ze wel.

Groeten Joram

spiketje
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-06-2008 11:23

Bericht door spiketje » 07-06-2008 11:28

Hallo Miki,

Als je een echte no nosens camping wil dan ga je naar Camping Zocco in Manerba del Garda.
Camping ligt direkt aan het strand en word gerunnt door een Italiaanse familie (2 broers 1 zuster)
Er is een een leuk zwembad (met badmuts verplicht) en een badmeester.
Verder ligt het deels midden tussen de olijfbomen.
Er zijn Bar, Raustaurant en een winkeltje aanwezig op de camping zelf.
De toilet en douche worden 2 maal daags schoon gemaakt en zijn te gebruiken zonder muntjes :lol: .
Verder is het er erg stil en gezellig.
Het ligt ook precies tussen Dezensano en Salo.
Mijn advies is ga gewoon op reis en boek niks, aan deze kant van het meer zijn er genoeg leuke campings en er is altijd wel plek.

Veel plezier en een goede reis naar het zonnige Italie.

Groetjes,

Stefan (al 15 jaar aan de oostkust van het Gardameer)

Plaats reactie