Voorstellen

In dit topic kan je je zelf voorstellen aan de medegebruikers.
Plaats reactie
Silver23
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-04-2010 14:04

Voorstellen

Bericht door Silver23 » 24-05-2010 11:33

Hi mijn naam is René Silver,

Wij gaan al 13 jaar naar het meer van de Gardaatjes en zijn verfente bikers, daarom zijn we aan de noordkant te vinden (Torbole) om precies te zijn. Ik vind dat zelf de mooiste bij het meer, temeer door de omliggende bergen en de veelvoud van actieve mogelijkheden. Wat ons ieder jaar ook trekt is de instelling van de lokale bevolking, zeer relaxed en het eten natuurlijk.
De taal ervaar ik als zeer mooi, al spreek ik zowaar geen Italiaans.

Normaal ben ik er eind april voor het Bike festival en in de zomer met het gezin welke zich er uiteraard ook zeer vermaken.

Het water is wonderschoon en heerlijk om in te badderen.

Voor de rest ijs happen naatuurlijk. We rijden meestal in 1 ruk door in avond en nacht om files te voorkomen en geen dag te verliezen.

Zo dat is even voor nu.

met vr gr mede gardagangers

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 26-05-2010 08:48

Welkom hier!!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 26-05-2010 09:27

Afbeelding

Welkom hier Rene
Wij willen volgend jaar de fietsen meenemen. Dus zijn wel benieuwd naar leuke plekken om te fietsen.
Afbeelding
En andere tips zijn natuurlijk ook welkom.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Silver23
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-04-2010 14:04

Fietsen

Bericht door Silver23 » 26-05-2010 17:21

Waar zal ik beginnen, fietsen bij het meer is heel goed mogelijk, temeer als we het over Mountainbiken hebben. De Noordzijde van het meer is daar het best geschikt voor met de omringende gebergten. een gondeltrip naar Malcesine en dan met de bike naar beneden is ook aan te raden, al is het alleen maar voor het uitzicht.

Wij verblijven zoals ik al aangaf altijd aan de noordzijde (Torbole) en waaieren van daaruit met de fiets naar andere bergdorpjes en routen. Een ritje langs de ponale straat is ook fantastisch, dat is van Riva del Garda naar Pregasina toe.

Ik zou zeggen beproef je geluk en het zal je zeker niet tegenvallen. Voor de "luie"mensen onder ons is omhoog geshutteld worden ook een optie, maar naar beneden is allesbehalve lui doen, omdat de offroad rit ook hard werken is.

met vriendelijke groeten René

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 26-05-2010 18:09

Ok wat voor fiets heb jij en wat voor remmen zitten erop?
Lijkt me toch wel dat je goede remmen nodig hebt. Vooral bij het (af)dalen. :)
Hoe is het op de weg met het rijden met al dat verkeer. Is dat een beetje te doen?
Ik ga voor volgend jaar kijken naar een Cube LTD Pro.
Zijn er routekaarten te verkrijgen of zoek je het zelf uit?
Wat een vragen hè.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Silver23
Berichten: 7
Lid geworden op: 14-04-2010 14:04

Fiets

Bericht door Silver23 » 29-05-2010 09:51

Er zijn kaarten beschikbaar maar ik vindt het leuker om te improviseren. Ik heb 2 bikes een echt downhill monster , Brave machine 999 en een GT Zaskar, op beide bikes heb ik Hayes schijfremmen welke ik heerlijk vindt omdat ze goed te dosseren zijn en voor de rest XT afmontage. Aan de noordzijde op de weg is goed te doen vooral als je de bergen opzoekt, het meeste verkeer rijdt op de "normale" lager gelegen stadjes en dorpen, maar het is vooral belangrijk de westkant van het meer te vermijden met al die tunnels, dus daar komen wij met de bike ook niet. de Ponale strasse langs de westzijde naar Pregasina is wel heel erg mooi en aan de oostzijde naar Mt. Baldo is ook een aanrader. Achter Arco naar San Giovanni is lekker klimmen en afdalen natuurlijk Mt. Velo welke aan de rechterkant van Arco ligt. Ik moet natuurlijk toegevn dat sommige offroad afdalingen niet voor beginneners is. Wij plannen zowieso altijd een bike rit naar Malga Grassi (campi) in om daar heerlijk pasta te gaan eten. Wij klimmen nooit hoger dan 1100 nog iets, maar dat ligt meer aan de lichamelijk conditie ;-).

Die Cube heeft ook Hayes remmen en ziet er sweet uit, Cube is een goed merk, doe je zeker geen miskoop aan, maar ik adviseer altijd om op z'n minst wel even op je a.s. bike gezeten te hebben om de "feel" te beproeven.

Als je nog meer vragen hebt, ga je gang maar hoor, houdt mij ook van de straat..;-)

grtjs Rene

Plaats reactie