Italiaanse les.

Alles wat niet met het gardameer heeft te maken
Plaats reactie
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 17-06-2008 09:10

Italiaanse les.

Bericht door Marcel » 26-06-2008 10:00

Misschien leuk voor mensen die vaak naar Italie gaan. Leer Italiaans.
Vorig jaar heb ik de beginners cursus italiaans gedaan aan het Italiaans cultureel instituut in Amsterdam. 1,5 uur per week les en de rest thuis. Ik zeg niet dat ik nu vloeiends Italiaans spreek, maar ik kan me aardig redden. Volgend jaar doe ik de vervolg cursus.
Voor geintresseerden hier is de site van het instituut.

http//www.iicamsterdam.esteri.it/IIC_Amsterda ... di_lingua/

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 26-06-2008 14:26

Wij gaan in September beginnen met een cursus italiaans.
Vorig jaar zou het al gebeuren maar helaas door dat de leraar naar italie vertok is nooit gestart.
Nu eindelijk dan met een jaar vetraging volgende week de eerste kennismaking en in september starten zodat we hopelijk volgend jaar ons een beetje kunnen redde met ons italiaans :wink:

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 26-06-2008 16:05

Leuk hoor! Ik heb weleens zo'n cd-serie gedownload met een cursus italiaans, dacht toen: dat ga ik lekker in de auto volgen tijdens mijn woon-werkverkeer (anderhalf uur per dag).... maar ja, 't is er nooit van gekomen. Misschien moet ik dat toch nog eens doen.

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Re: Italiaanse les.

Bericht door Marco » 26-06-2008 18:29

Marcel schreef:Misschien leuk voor mensen die vaak naar Italie gaan. Leer Italiaans.
Vorig jaar heb ik de beginners cursus italiaans gedaan aan het Italiaans cultureel instituut in Amsterdam. 1,5 uur per week les en de rest thuis. Ik zeg niet dat ik nu vloeiends Italiaans spreek, maar ik kan me aardig redden. Volgend jaar doe ik de vervolg cursus.
Voor geintresseerden hier is de site van het instituut.

http://www.iicamsterdam.esteri.it/IIC_A ... di_lingua/
Goede link! Helaas, is Amsterdam nogal een eindje bij me uit de buurt.. :( Een cd, zoals Snooker al zei, kan ook heel makkelijk zijn.. Maar weer helaas, heb ik "nog" niet ! ;) Misschien een leuke link !!
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 17-06-2008 09:10

Bericht door Marcel » 27-06-2008 00:22

http//home.scarlet.be/~dom1404/verbiframe.html

Als je hier rondsnuffelt kom je ook nog een prog tegen waarmee je woordjes kunt leren.

Het is wel ff iets anders dan een LOI op CD.

Succes.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 02-10-2008 10:41

De eerste lessen italiaans gehad, jeetje zeg valt dat even tegen.
We dachten ach woordjes leren dat doen wel even maar we dachten er te makkelijk over.
Italianen veranderen het hele werkwoord en gebruiken geen ik, jij, hij/zij, wij e.d.
ze veranderen het hele woord. Kortom gaat nog een hele intensieve cursus worden :oops: .
Uiteiendelijk hopen we dan toch volgend jaar een beetje italiaans te kunnen spreken en verstaan.

Joël
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-02-2011 03:20

Bericht door Joël » 03-03-2011 14:49

Probeer eens de serie van Rosetta Stone.
Een leuke interactieve manier om talen te leren via de computer.
Diegenen die dit lezen hebben alvast de computer. Nu enkel het programma nog.
Ik weet niet hoeveel het moet kosten, maar als je wat googlet, dan vind je wel een versie die werkt.

Wat het veranderen van werkwoordjes betreft: wij doen dat toch ook:
Ik ben, jij bent, hij is, jullie zijn... Probeer als vreemdeling dat maar eens te snappen. wij Belgen zeggen dan ook nog: ik ben, gij zijt, hij is ...
Uiteindelijk zit er toch wel logica in hoor.

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 03-03-2011 16:55

Ik heb van mijn zus een pakket gekregen, maar ik vind het erg moeilijk.
Misschien is van iemand les krijgen beter dan de zelfstudie?

lilly
Berichten: 99
Lid geworden op: 26-03-2008 22:40

Bericht door lilly » 03-03-2011 22:34

Ik heb eens een cursus in het buurthuis gevolgd. Voor mij werkt dat inderdaad beter dan een thuiscursus. Enige nadeel was dat mijn docent nogal schoolse lesstof had, waarbij je leerde welke vakken je op school had etc. Nu gaan er bij mij dagen voorbij in Italie zonder dat ik iemand hoef te vertellen dat " dat mijn klasgenootje is" en " mijn favoriete vak scheikunde is". Ik heb toch net iets meer aan het wijzen van de weg, benamingen voor eten en drinken etc. (maar dat kregen we dus net even niet...)

Joël
Berichten: 8
Lid geworden op: 23-02-2011 03:20

Bericht door Joël » 07-03-2011 02:42

Ik heb 3 jaar les gevolgd van het Italiaanse consulaat.
Dat was eigenlijk heel praktisch gegeven. Een praatgroep, waarin we steeds over iets nieuw praatten.
Af en toe kwam daar wat theorie bij, daar kan je toch niet zonder hè!
Ben ermee gestopt toen de lerares besloot om naar Wallonië te verhuizen.
Nu oefen ik verder met Rosetta stone, zoals eerder gezegd.

Plaats reactie