Net terug van een schitterende reis naar het Gardameer :-)))

Plaats reactie
Chantal
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-06-2010 19:32

Net terug van een schitterende reis naar het Gardameer :-)))

Bericht door Chantal » 03-07-2011 08:41

Gisteren vermoeid maar meer dan tevreden terug van een heerlijke autovakantie naar het Gardameer. We verbleven er 14 dagen. De keuze was gevallen op een huurflatje in een villa in Sirmione. We hebben schitterend weer gehad, het was soms een beetje te warm want het was een actieve vakantie. Slechts één dag hebben we geluierd in een ligstoel aan de oevers van het meer, al de rest was bezoeken, wandele en fietsen.
Sirmione is zeer mooi, vooral de oude stad met het kasteel. In twee weken kan je ook niet alles bezoeken. Bovendien gaat het niet altijd snel tussen de dorpen wegens véél bezoekers en files. Toch viel het best mee. Ik maak even een lijstje met de dingen die we bezochten en zeker kunnen aanraden :
- peschiera del garda, heeft een zéér grote weekmarkt en er is ook een station.
- dezenzano del garda, ook een mooie stad met een zéér grote weekmarkt en tevens station.
- Salo, een prachtig stadje met een mooie wandelboulevard.
- Torri del Benaco, ontzettend mooie stad, een aanrader van formaat !!!
- Verona, prachtig, vooral de arena !!
- Venetiê ! Een must als je aan het Gardameer bent. We namen de trein in Dezzenzano;

Josf
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-05-2008 19:58

Bericht door Josf » 03-07-2011 20:18

Ik heb je andere bericht ook gelezen, leuk appartement!
Is dat gelegen vlak bij het kleine vrijdagmarktje aan het meer?

Volgende keer als je er bent, (want je gaat ongetwijfeld vaker nu) moet je zeker dorpjes als Lazise en Bardolino eens bezoeken.
Groeten, Jos

Chantal
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-06-2010 19:32

Bericht door Chantal » 16-07-2011 17:22

Lazise hebben we bezocht :grin: het was zeer mooi.

Het huis ligt inderdaad op wandelafstand van de kleine vrijdagmarkt. Net om de hoek van de straat is er een grote fruitwinkel waarvan de stalletjes op het gras staan. We kochten er elke dag fruit en het was spotgoedkoop !

Ik mag Casaelena zeker 200% aanbevelen als vakantieverblijf. Vooral in juni zijn de prijzen toch heel scherp.

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 17-07-2011 20:10

Klinkt dat je je goed hebt vemaakt. Wij gaan deze week de reis weer maken! Venetie staat ook op ons verlanglijstje. Ben je ook in de arena zelf geweest? Dat vond ik persoon te veel gemoderniseerd, helaas..

Waar blijven de foto's???? :lol:
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 18-07-2011 17:00

Gaan jullie met de auto naar Venetie of met de trein?
Wil je je ervaring hiermee delen na de vakantie, zijn volgend jaar van plan om ook naar venetie tegaan.
Gaan dit jaar naar lago di mergozze en dan is venetie wat tever met 2 kinderen.
Volgend jaar weer gardameer zitten te twijfelen tussen Duparc en Delle rose.

Plaats reactie