Route Emmen (noord Nederland)/ Gardameer (Garda)
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 17-06-2008 09:10
Deze route rijd ik ook. Mooie route. Maarja ik rijd er ook 's nachts en inderdaad dan zie je niet veel. Op het mooi verlichte attractiepark Geiselwind na dan. Em meestal als ik vlak bij de alpen ben komt de zon langzaam op. HEERLIJK. De kids en moeders worden dan ongeveer wakker. Tijd voor een broodje. Ik stop haast nooit op de Europabrug. Druk. Meestal even daarvoor of net na het begin van de tolweg. Ligt aan wie er moet plassen. Want de volgende stop is de camping.
Tot vrijdag. rond 0000 zit ik ergens rond frankfurt (hoop ik). En vergeet je vignet niet.
Oja ik gebruik TOM TOM alleen in Nederland. Ik heb altijd een bekeuring als ik terugkom. Bij Arnhem hebben ze traject controle en Tom geeft dit zeer goed aan ;-P.
Tot vrijdag. rond 0000 zit ik ergens rond frankfurt (hoop ik). En vergeet je vignet niet.
Oja ik gebruik TOM TOM alleen in Nederland. Ik heb altijd een bekeuring als ik terugkom. Bij Arnhem hebben ze traject controle en Tom geeft dit zeer goed aan ;-P.
-
- Site Admin
- Berichten: 646
- Lid geworden op: 09-01-2008 18:42
Klopt! Geiselwind is inderdaad mooi verlicht Alhoewel het op de brenner ook mooi verlicht kan zijn door de auto'stzlnvh schreef:Deze route rijd ik ook. Mooie route. Maarja ik rijd er ook 's nachts en inderdaad dan zie je niet veel. Op het mooi verlichte attractiepark Geiselwind na dan. Em meestal als ik vlak bij de alpen ben komt de zon langzaam op. HEERLIJK. De kids en moeders worden dan ongeveer wakker. Tijd voor een broodje. Ik stop haast nooit op de Europabrug. Druk. Meestal even daarvoor of net na het begin van de tolweg. Ligt aan wie er moet plassen. Want de volgende stop is de camping.
Tot vrijdag. rond 00:00 zit ik ergens rond frankfurt (hoop ik). En vergeet je vignet niet.
Oja ik gebruik TOM TOM alleen in Nederland. Ik heb altijd een bekeuring als ik terugkom. Bij Arnhem hebben ze traject controle en Tom geeft dit zeer goed aan ;-P.
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)
Marco Venema (ADMIN)
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24-02-2011 17:18
Een lekker rustige route is die via Kassel naar het zuiden. Vorig jaar naar Oostenrijk hebben we ook deze route gereden en op zowel de heen- als de terugreis geen file gehad. We reden weliswaar op donderdag/vrijdag, maar dan nog is het uniek in geen enkele file op zo'n 2.500 kilometer terecht te zijn gekomen.
Sowieso zijn er op deze route ook komende zomer weinig tot geen wegwerkzaamheden.
De route vanaf Groningen naar Lazise vind je via deze link. Overnachten doen wij in Betzigau.
Sowieso zijn er op deze route ook komende zomer weinig tot geen wegwerkzaamheden.
De route vanaf Groningen naar Lazise vind je via deze link. Overnachten doen wij in Betzigau.
-
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 16-01-2008 11:17
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 23-02-2011 03:20
Ik ga een andere kant uit. Allee, ook wel naar het zuiden hoor!
We rijden via Luxemburg naar Frankrijk. Even over de snelweg, dan een stukje Departementale om dan Zwitserland binnen te rijden. Overnachting in Zwitserland, in de buurt van CHUR, om 's anderendaags over de Bernardinopas te rijden, je kan ook binnendoor over St Moritz. Allemaal mooie passen. En aangezien we met vakantie zijn, telt de heenrit ook als vakantie.
We rijden via Luxemburg naar Frankrijk. Even over de snelweg, dan een stukje Departementale om dan Zwitserland binnen te rijden. Overnachting in Zwitserland, in de buurt van CHUR, om 's anderendaags over de Bernardinopas te rijden, je kan ook binnendoor over St Moritz. Allemaal mooie passen. En aangezien we met vakantie zijn, telt de heenrit ook als vakantie.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 24-02-2011 17:18
Vorig jaar zijn wij naar Oostenrijk geweest (Hermagor, Karinthië). De reis hebben we toen via Kassel gepland en met een tussenstop op Lech Camping in Augsburg uiteindelijk in twee dagen naar onze eindbestemming gereden. Hoewel er onderweg zo'n 20 kilometer autoweg tussen zit, is dit niet vervelend. Onderweg hebben we op zowel de heen- als terugreis geen enkele kilometer file gezien. Daarnaast zijn er ook dit jaar geen wegwerkzaamheden gepland. De route vind je hier.
Dit jaar rijden we nagenoeg dezelfde route, maar dan richting Italië. We rijden niet via München, omdat we bij Ulm door rijden naar het zuiden. Overnachten doen we ook dit jaar weer, want dat was goed bevallen. Voor slechts € 50,00 slapen we met ons tweeën in Gasthof Hirsch in Betzigau. Vervolgens reizen we de volgende dag nog zo'n 400 kilometer richting eindbestemming. Op deze weg zijn vooralsnog geen wegwerkzaamheden gepland. De route vind je hier.
Misschien dat we ook wel via een mooie bergpas rijden. Dit bekijken we op de ochtend van vertrek in Betzigau. Afhankelijk van de drukte en het weer reizen we dan wellicht via Timmelsjoch (Passo del Rombo). Voor voertuigen met caravan is deze klim wellicht niet handig vanwege de steile route en de enorme hoogte (2.509 meter). Het uitzicht? Tsjah... Deze route vind je hier.
Dit jaar rijden we nagenoeg dezelfde route, maar dan richting Italië. We rijden niet via München, omdat we bij Ulm door rijden naar het zuiden. Overnachten doen we ook dit jaar weer, want dat was goed bevallen. Voor slechts € 50,00 slapen we met ons tweeën in Gasthof Hirsch in Betzigau. Vervolgens reizen we de volgende dag nog zo'n 400 kilometer richting eindbestemming. Op deze weg zijn vooralsnog geen wegwerkzaamheden gepland. De route vind je hier.
Misschien dat we ook wel via een mooie bergpas rijden. Dit bekijken we op de ochtend van vertrek in Betzigau. Afhankelijk van de drukte en het weer reizen we dan wellicht via Timmelsjoch (Passo del Rombo). Voor voertuigen met caravan is deze klim wellicht niet handig vanwege de steile route en de enorme hoogte (2.509 meter). Het uitzicht? Tsjah... Deze route vind je hier.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26-03-2008 22:40
Wat leuk dat jij ook op lech camping in Augsburg hebt gestaan. Ik vond het een prima uitvalsbasis om Augsburg (met de bus) te bekijken en naar Legoland te gaan. En het leuke was de reparatieservice op de camping. Wij hadden een defect aan de caravan opgelopen en die kon daar direct verholpen worden voor een schappelijk prijsje.