zo min mogelijk bergwegen
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26-03-2008 22:40
zo min mogelijk bergwegen
Wij hebben net een caravan gekocht, en onze auto mag het gewicht gerust trekken, maar ik las dat het niet een goede caravantrekker is. Wij bedachten ons daarom dat het niet handig is om het stuk tussen karlsruhe en Ulm te rijden omdat de drachensteinhang zo'n klim is. Wie weet hoe je kunt rijden dat je zo min mogelijk hoeft te klimmen. Wij dachten Ulm-Bregenz-innsbruck te rijden en dan de brenner. Maar wat zal beter zijn: weg 3 of weg ?
En hoe zit het met klimmen als je door zwitserland rijd? Wie heeft tips??
En hoe zit het met klimmen als je door zwitserland rijd? Wie heeft tips??
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 09-01-2008 22:44
Re: zo min mogelijk bergwegen
Ik rijdt al jaren naar het Gardameer, de laatste jaren met een bus (Opel Vivaro 1.9 diesel) wat de slechtste caravantrekker is die ik ooit heb gehad.
Wij rijden via Arnhem richting Dortmund (A45 sauerlandautobahn) Munchen-Innsbruck en dan naar Lasize, deze route is wat mij betreft de beste met onze Opel. Succes!! en veel plezier aan 't Gardameer
Wij rijden via Arnhem richting Dortmund (A45 sauerlandautobahn) Munchen-Innsbruck en dan naar Lasize, deze route is wat mij betreft de beste met onze Opel. Succes!! en veel plezier aan 't Gardameer
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 18-01-2008 16:01
Ik ben dus eigenlijk ook wel benieuwd wat de beste weg is voor een voertuig met aanhanger (in dit geval Ford Focus station met motoraanhanger).
Zoals bekend gaan wij naar Moniga del Garda en gaan rijden van A12/A3 (E35) Elten.
Tja en er zijn vele wegen die ....euh..... naar Moniga leiden.
Maar op het moment zien wij door de vele wegen, de juiste weg niet meer.
Alle tips zijn welkom
Zoals bekend gaan wij naar Moniga del Garda en gaan rijden van A12/A3 (E35) Elten.
Tja en er zijn vele wegen die ....euh..... naar Moniga leiden.
Maar op het moment zien wij door de vele wegen, de juiste weg niet meer.
Alle tips zijn welkom
"Knowing is not enough.
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
We must apply.
Willing is not enough.
We must do."
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26-03-2008 22:40
Als ik dat vertel gaan jullie vast lachen, en denken: "en daar wil jij een caravan mee gaan trekken?" Volgens ons kentekenbewijs mag onze auto 1170 kg trekken. Het is een peugeot 206+.Marco schreef:Welke auto hebben jullie als ik vragen mag, ook makkelijk om te weten!
We hebben een kleinere auto gekocht, en zouden dan met aanhanger gaan rijden. Maar ja, als je er dan toch wat achter hangt dan liever een caravan dachten wij. De caravan weegt overigens 770 kg. ( maar ik vind hem wel lang hoor. Zelf ben ik nog helemaal niet overtuigt dat dit zal gaan lukken. Mijn man maakt zich totaal geen zorgen. Tsja, mannen...)
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 09-01-2008 22:44
Kijk eens op www.caravantrekker.nl misschien staat er een review over jullie auto!
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26-03-2008 22:40
Daar kwam mijn twijfel juist vandaan haha. Wij hebben een 1.4, en hebben nog nooit een caravan met minder dan 1.6 getrokken. Maar volgens mijn man moet je daar niet alleen naar kijken, we hebben eens een superslechte caravantrekker gehad van 1.6, die gewoon veel te weinig pk had. (dat was destijds een michubichi lancer)
Hij gaat volgend weekend even testrijden. (de trekhaak moet er nog onder )
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Hij gaat volgend weekend even testrijden. (de trekhaak moet er nog onder )
Bedankt voor het meedenken allemaal!
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26-03-2008 22:40
Ik dacht, ik zal toch even schrijven hoe het gegaan is. We zijn door de gotthardt gereden en het ging prima. Gelukkig was het redelijk rustig voor de Gotthardt. Met alle stoplichten daar vond de auto het stoppen en optrekken niet zo leuk. Je begon de koppelingsplaten nl wel te ruiken.
Verder redde de auto het prima om onze caravan te trekken. Alleen in zuid-Duitsland was het even moeilijker ( zo tussen Rosenheim en Munchen en tussen Augsburg en Ulm)
Verder redde de auto het prima om onze caravan te trekken. Alleen in zuid-Duitsland was het even moeilijker ( zo tussen Rosenheim en Munchen en tussen Augsburg en Ulm)