Kan iemand me vertellen....

Welke route nemen jullie?
daantjesven
Berichten: 66
Lid geworden op: 31-07-2008 10:07

Kan iemand me vertellen....

Bericht door daantjesven » 31-07-2008 10:16

Wij hadden in eerste instatntie de route via de gotharttunnel uitgestippels maar toen ik eenmaal zag hoe lang die tunnel was kreeg ik het zo benauwd dat we nu maar via Oostenrijk gaan rijden.

Maar nu heb ik gezien dat je daar over flinbk hoge viaducten gaat rijden????? :shock: :? :cry: Ook dit is geen favoriet van mij maar goed.... kan iemand mij vertellen of je er snel overheen bent en dat het niet te druk is en dat ik zeker niet naar beneden kan kijken.

Als ik een beetje weet wat ik kan verwachten ben ik ook niet zo nerveus om op vakantie te gaan, mischien heeft iemand wel foto's????

Alvast zeer bedankt :D :D :D

Stephan
Berichten: 377
Lid geworden op: 18-01-2008 16:01

Bericht door Stephan » 31-07-2008 10:50

Ik vond die hoge weg dus niets met de motor. Veel te harde wind (toen) en veel vrachtverkeer dat ineens veel langzamer rijdt als het weer een stukje moet stijgen. Van de wind zal je met de auto geen last hebben denk ik.
De heenweg zijn we onderlangs gegaan. Duurt iets langer, geen vignet en mooiere omgeving.
"Knowing is not enough.
We must apply.
Afbeelding
Willing is not enough.
We must do."
Afbeelding

Snooker
Berichten: 156
Lid geworden op: 18-01-2008 16:13

Bericht door Snooker » 31-07-2008 15:00

Die Gotthard-tunnel valt best mee hoor. Iedereen houdt goed afstand, en rijdt 80. Maar als je echt er niet in durft kun je ook overwegen om de Gotthard-pas te nemen. Dan ga je een paar kilometer voor de ingang van de tunnel de snelweg af (staat goed aangegeven) , en een paar kilometer na de tunnel kom je er weer op. De pas zelf is niet echt eng om te rijden vind ik, geen smal eenbaansweggetje of zo. En het kost je hooguit twintig minuten extra tijd, vergeleken met de tunnel.

daantjesven
Berichten: 66
Lid geworden op: 31-07-2008 10:07

Bericht door daantjesven » 31-07-2008 15:43

Ik heb een beetje last van claustrofobie, dus die tunnel is voor mij echt te lang. Gelukkig komen we via oostenrijk wat minder tunnels tegen.

We gaan met andere mensen op[ vakantie (2 auto's dus) als we alleen waren gegaan hadden we die route interdaad gereden. Wie weet de volgende x Gardameer :D

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 31-07-2008 16:14

Hoi Daantje,
Kan je mij en m'n dochter 'n handje geven hoor wat je claustrofobie betreft.
Dat is dus OOK de reden dat wij over Oostenrijk gaan.
Wij overnachten in München en rijden de volgende ochtend al vroeg (6 uur) weer weg over de Brenner en zijn dan rond 10.00-11.00 op plek van bestemming.

daantjesven
Berichten: 66
Lid geworden op: 31-07-2008 10:07

Bericht door daantjesven » 01-08-2008 09:29

Mar schreef:Hoi Daantje,
Kan je mij en m'n dochter 'n handje geven hoor wat je claustrofobie betreft.
Dat is dus OOK de reden dat wij over Oostenrijk gaan.
Wij overnachten in München en rijden de volgende ochtend al vroeg (6 uur) weer weg over de Brenner en zijn dan rond 10.00-11.00 op plek van bestemming.
BEn blij te horen dat er meer zijn die niet door de tunnel durven :(
ruim 17 km lang :? brrrr ik krijg er al de kriebels van als ik eraan denk

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 01-08-2008 11:38

Hoi daantje,
Wat mijn betrefd hetzelfde ook ik ben vrij angstig in een tunnel.
Wij hebben dit ooit in april gedaan, geen vakantie seizoen niks, toch door onverklaarbare redenen 5 uur stilgestaan bij de gothard voor we erdoor heen konden.
geen aanrader met 2 kleine kindjes op de achterbank.
Daarbij hadden wij de pech ook dat er iemand voor ons reed die geen aansluiting hield met de volgende dus die reed steeds tussen de 60 en 50 km.
zenuwslopend vond ik het.
De brenner passeren wij in de nacht en in de auto merk je er weinig van, ook de hoogte kan je niet eens zien, ook niet in de schemer zoals we dit jaar reede.
Kortom voor automobilisten steld de brenner weinig voor en de eerste jaren had ik niet eens in de gaten dat we erop zaten. Dus maak je niet al te druk.

daantjesven
Berichten: 66
Lid geworden op: 31-07-2008 10:07

Bericht door daantjesven » 01-08-2008 12:00

Wat benn ik blij om dat te horen, zag dat je ook niet al te verzot bent op grote hoogtes.
Hier heb ik wat aan. Wij gaan om 18.00 in de avond rijden naar Italie, dus zullen dan in het donker/ schemer over de Brenner rijden.... ben blij te horen dat je er eigenlijk niks van merkt :D

Het is heel stom, maar kan me dan van te voren heel erg druk gaan maken om de reis en wat ik kan verwachten, wat als gevolg heeft dat ik vol stress op vakantie ga...... door dit antwoord ben ik toch weer wat geruster :D

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 01-08-2008 12:18

Hoi Daantje,
Je merkt er helemaal niets van dat je op de Brenner op grote hoogte rijd.
Ik heb zelf ook nogal wat hoogtevrees, maar voel me erg safe op de brenner hoor.
Probeer je wat meer te ontspannen en laat alles gewoon op je afkomen. Weet het, tis makkelijker gezegd dan gedaan.
Snap het wel hoor, want ik ben voor 't onbekende ook altijd wat gespannen. Wij hebben deze rit al verschillende malen gereden en weet dus wat ik tegemoet ga.

daantjesven
Berichten: 66
Lid geworden op: 31-07-2008 10:07

Bericht door daantjesven » 01-08-2008 12:23

Dankje... Ja als ik inderdaad eenmaal weet wat me te wachten staat, dan is het ook over hoor.

Plaats reactie