Hoe lang doe je over

Welke route nemen jullie?
Gast

Hoe lang doe je over

Bericht door Gast » 04-06-2008 12:43

Munchen naar het Gardameer (Pacengo)?

Volgens de kilometers hebben we dan nog zo'n 400 km te gaan. Maar kan je een beetje door rijden met caravan? Ik moet er wel bij zeggen dat we zondagmorgen tussen 6 en 7 uur weer willen vertrekken vanaf onze overnachtingscamping.
Eigenlijk had ik zo rond de middag in de gedachten. Is dat reeel?

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 04-06-2008 13:17

Ja dat denk ik wel inke,vooral op zondagochtend is er alleen vakantieverkeer.
Rond om de vakantieplaatsten kan het druk zijn maar als je zo vroeg rijd ondervindt je weinig last.

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 04-06-2008 15:20

Hoi Ingrid,
Ook wij rijden vanuit München op zondagochtend vroeg (rond 6 uur) naar het Gardameer. Hebben dat al vaker gedaan en wij zijn zonder caravan zonder al teveel oponthoud en incl. (koffie)pauze rond 11.00 op plaats van bestemming, dus met caravan is rond de middag heel reëel hoor.

Gast

Bericht door Gast » 05-06-2008 08:33

Top ! Ik was al een beetje bang dat ik het verkeerd ingeschat had en dat we dan pas aan het einde van de middag aan zouden komen en om dan nog alles op te zetten :shock:

Wat gebruiken jullie trouwens bij de caravan: tent of luifel?

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 05-06-2008 17:17

Wij huren altijd een huisje met veranda maar als ik zo de camping overloop zie ik maar zelde een luifel.
De mensen met camper hebben dat natuurlijk wel maar bij de caravans zie je meestal toch wel een voortent.
Ondanks dat we voor het mooie weer gaan kan het soms toch nog weleens aardig regen en dan is een voortent wel prettiger.

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 05-06-2008 21:37

Ik denk dat je een goede tijd uitkiest! Zondags 's morgens geen spits, en geen vrachtverkeer.. Alleen kans op file is er natuurlijk altijd he.
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 06-06-2008 08:18

Mmm, dat klopt ja, maar ach, het eindpunt is dan in zicht...

Vroeger gebruikten mijn ouders altijd een luifel, maar we hebben wel eens aan de luifel moeten hangen tijdens de bekende Gardameer "stormen" . Maar het mooie daar aan is dat het 10 minuten later weer prachtig weer is !

Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 17-06-2008 09:10

Bericht door Marcel » 24-06-2008 15:42

Je ziet luifels en tenten voor de caravan, maar ik ga toch voor de voortent. Why? Als je deze goed vastzet heb je geen (veel minder) last van de zoals al eerder gezegd "bekende gardameer stormen". Onder een luifel kan de wind doen wat ie wil. Alleen de voortent moet wel geheel open geritst kunnen worden anders wordt het echt een sauna.
Als je weg gaat vergeet dan niet alles goed af te sluiten. Een storm is er zo (hoeft de buurman het niet te doen).
Ik heb wel eens meegemaakt dat men bij het meer aan de tent hing en 100meter landinwaards men zoiets had van "waait het dan?"

Blijft toch altijd leuk zo'n storm, ZONDER HAGEL!

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 24-06-2008 16:18

tzlnvh schreef: Blijft toch altijd leuk zo'n storm, ZONDER HAGEL!
Vind je? Door de aanhoudende hitte hadden we vorig jaar Juli zéér zware stormen, weliswaar gelukkig ZONDER HAGEL, maar er was niemand die het nu zo leuk vond hoor.
Juist zéér angstaanjagend. Er was flink wat schade door afgewaaide boomtakken e.d. Het water kwam in de dorpen via de putdeksels omhoog. Word je ook niet echt vrolijk van. Ook het uren aanhoudende gedonder en felle weerlichten 's nachts was verre van leuk. Nee, voor ons geen storm/onweer en al dat andere (mooie) natuurgeweld.

marjolein
Berichten: 216
Lid geworden op: 16-01-2008 18:03

Bericht door marjolein » 24-06-2008 19:02

Mar schreef:
tzlnvh schreef: Blijft toch altijd leuk zo'n storm, ZONDER HAGEL!
Vind je? Door de aanhoudende hitte hadden we vorig jaar Juli zéér zware stormen, weliswaar gelukkig ZONDER HAGEL, maar er was niemand die het nu zo leuk vond hoor.
Juist zéér angstaanjagend. Er was flink wat schade door afgewaaide boomtakken e.d. Het water kwam in de dorpen via de putdeksels omhoog. Word je ook niet echt vrolijk van. Ook het uren aanhoudende gedonder en felle weerlichten 's nachts was verre van leuk. Nee, voor ons geen storm/onweer en al dat andere (mooie) natuurgeweld.
Ik heb dat 1x meegemaakt en ik vond het bijzonder angstig!

Plaats reactie