welk tijdstip rustig op de Brennerpas op zwarte zaterdag?

Welke route nemen jullie?
Plaats reactie
Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

welk tijdstip rustig op de Brennerpas op zwarte zaterdag?

Bericht door Deesje » 30-05-2008 09:08

Wie weet welk tijdstip het beste is om op zwarte zaterdag over de Brennerpas te gaan? Bij het Pension waar wij van vrijdag op zaterdag overnachten (normaal gesproken zo'n 2 uur rijden vanaf de Brennerpas, zonder file!) kunnen we op z'n vroegst om 8 uur ontbijten, dan zouden we pas zo rond 1/2 11/ 11 uur (of nog later als we file zouden hebben) bij de Brennerpas aankomen. We rijden via de Fernpass naar de Brennerpas. Zou deze tijd te laat zijn? Anders ontbijten we niet en vertrekken we eerder, maar ja zo'n Oostenrijksontbijtje overslaan.... :wink:
Groetjes, Desiré

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 30-05-2008 09:23

Hoi Desiré,
Wij overnachten in München, op goed 1,5 uur van de Brenner, maar vertrekken er s'ochtends rond 6 uur. Kunnen 24 uur p.dg. in- en outchecken in ons hotel. (Hotel Econtel Munich)
6 Uur is vroeg, maar onze ervaring is dat het ideaal rijd. Eer dat het merendeel van de vakantiegangers/plaatselijke bevolking ontwaakt, rijden wij al op de Brenner en staan (zonder al teveel oponthoud, incl. pauze) rond middaguur op plaats van bestemming aan Gardameer.
Moet er wel bij vermelden dat wij van zondag-ochtend over de Brenner gaan, dus rijd er GEEN vrachtverkeer.

Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

Bericht door Deesje » 30-05-2008 09:37

Moet er wel bij vermelden dat wij van zondag-ochtend over de Brenner gaan
Tja, dat is het juist, wij rijden dus op zwarte zaterdag :( . Het kon helaas niet anders, anders hadden we dat zeker gedaan. In de mail van het Pension stond dat we konden vertrekken wanneer we wilden (als we van te voren maar betaald hebben denk ik :lol: ). Maar met een Oostenrijks ontbijtje op rijdt toch wat lekkerder en als we dan er vanuit kunnen gaan dat het ws nog niet zo druk op de brennerpas is rond 11 uur, dan ontbijten we natuurlijk. Maar als iedereen hier aangeeft dat dat veels te laat is, ontbijten we niet en vertrekken we al eerder. Zal het pension ook nog even mailen of die er wat van weten.
Wel bedankt voor je reactie hoor Mar!!

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 04-06-2008 12:24

Wij komen altijd smorgens heel vroeg over de brenner en rijden ook nog eens door de weeks.
We rijden meestal rond een uur of 9 de camping op in peschiera kortom nooit drukte en alles rijd lekker door.
We hebben wel een jaar gehad dat we later waren en dan is het erg druk in italie zelf.
Vooral het laatste stuk hebben we lang over gedaan zodat we pas smiddags op de camping kwamen.
Helaas kan ik je dus niet voorspellen hoe het op de brenner zal zijn maar ik ga ervan uit dat het druk is op zwarte zaterdag en dat het verkeer ook in italie zelf erg druk is.
ik zou er zelf voor kiezen om toch maar heel vroeg te gaan, maar goed ik kan niet uit ervaring spreken van de zwarte zaterdag maar meer uit de verhalen wat ik om me heen hoor.

Plaats reactie