Route vanuit Brabant over Luxemburg

Welke route nemen jullie?
Plaats reactie
Edje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-01-2008 19:34

Route vanuit Brabant over Luxemburg

Bericht door Edje » 14-05-2008 20:48

Normaal gesproken rijden wij altijd vanuit Breda via Venlo en dan weg 61 naar het zuiden; niet over Oostenrijk maar over Zwitserland.

Dit jaar wilde ik eigenlijk via Antwerpen - Luxemburg en dan voor Metz richting Strasbourg - Mulhouse - Basel enz.

Weet iemand of dit (van Metz tot aan de Zwitserse autobaan) een prettige weg is om te rijden met een caravan ?
En hoe is de aansluiting vanuit Frankrijk (door Basel ?) naar de Zwitserse autobaan ?
Of is het beter om ter hoogte van Mulhouse nog ff Duitsland in te schieten ?

Alvast bedankt voor jullie reaktie !

Joram
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2008 11:34

Bericht door Joram » 15-05-2008 23:58

Wij rijden deze route altijd naar Italië, op zich is de route die jij zegt, Luxemburg - Metz - Strasbourg - Mulhouse - Basel wel redelijk goed te doen. Wij hebben vorig jaar ook een stuk van Duitsland genomen voor Basel en dit rijdt prettiger dan via Frankrijk door Basel te rijden.

Vanuit Frankrijk moet je over de gewone wegen van Basel richting de snelweg. Hierbij tref je tunnels en verkeerslichten, wat met een aanhanger niet echt prettig rijden is. Vanaf Duitsland kom je direct op de snelweg uit.

Mijn voorkeur gaat uit om bij Strasbourg nog even een stukje Duitsland mee te pakken.

Succes Joram

Edje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-01-2008 19:34

Bericht door Edje » 18-05-2008 12:02

Berdankt voor je reaktie Joram,

Duidelijk dat ik voor Basel nog ff Duitsland in moet schieten.

Maar waarom heb jij voorkeur om dat bij Strasbourg en niet bij Mulhouse te doen ?

Joram
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2008 11:34

Bericht door Joram » 19-05-2008 01:07

Over mijn voorkeur om via Strassbourg te rijden, is een beetje verkeerd gezegd. Wij zijn nog niet via Mulhouse naar Duitsland gereden, dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.

Plaats reactie