Sauerlandroute op de vrijdag voor zwarte zaterdag

Welke route nemen jullie?
Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

Sauerlandroute op de vrijdag voor zwarte zaterdag

Bericht door Deesje » 15-02-2008 09:45

Wie heeft er weleens de Sauerlandroute genomen in het weekend van "zwarte zaterdag"? Helaas konden we op de camping waar wij naar toe gaan alleen op zaterdag aankomen en we moeten ivm werk dan juist in het laatste weekend van juli (schijnt dit jaar zwarte zaterdag te zijn). Is de Sauerland route dan een beetje file vrij te doen? We komen uiteindelijk bij Wurzburg uit (en dat stukje schijnt wel druk te zijn). We willen om 5 uur 's morgens vertrekken en hopen dan net in Oostenrijk (Jungholz) te kunnen overnachten (hebben al geboekt), maar ik zou ervan balen als ik daar 's avonds om 11 uur pas aan kwam door bijv. file. Misschien dat iemand het al eens gedaan heeft en er wat meer over kan vertellen?
Op de beruchte zaterdag rijden we dan via de fernpass en de Brennerpas Italië in en hebben die dag dan nog maar zo'n 400 km voor de boeg en daar verwacht ik zeker file, dus daar houdt ik al rekening mee. Maar we hebben dan ook de hele dag om over die 400 km te doen.

Alvast bedankt voor de info!

Dees

Marco
Site Admin
Berichten: 646
Lid geworden op: 09-01-2008 18:42

Bericht door Marco » 15-02-2008 10:38

Wij zijn eigenlijk nog nooit op een zwarte zaterdag weggegaan. Elk jaar heb je kans op files en elk jaar hebben we er wel 1 of 2. (soms meer)..

Misschien dat iemand het wel weet?
Met vriendelijke groet,
Marco Venema (ADMIN)

Afbeelding

Marjan
Berichten: 228
Lid geworden op: 16-01-2008 11:17

Bericht door Marjan » 15-02-2008 12:52

Wij hebben vorig jaar de dag voor zwarte zaterdag gereden , we troffen een stukje langzaam rijdend verkeer aan maar geen file.
We waren wel laat op ons overnachtings adres door onze dochter die erg wagenziek was.
De volgende dag om 7.30 vertrokken met in het achterhoofd we hoeven nog maar een klein stukje.
Bij Bolsano bijna 3 uren in de file gestaan.
En toen nog helemaal het meer omrijden omdat we aan de westkant moesten zijn. :cry:
We waren heel laat op de plaats van bestemming.
Het zal van verschillende factoren afhangen en is niet tevoorspellen denk ik.

Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

Bericht door Deesje » 15-02-2008 14:04

Wij zitten gelukkig aan de oostkant (Pacengo), maar ik hou inderdaad er maar rekening mee dat het file rijden zal worden in Italië. Hier gelukkig geen wagenzieke kinderen, dus dat voordeel hebben we dan weer mee op de vrijdag.
Bedankt voor je reactie!

Dees

Hans
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-01-2008 22:09

Bericht door Hans » 16-02-2008 06:45

De sauerlandroute is meestal geen probleem op de "zwarte"zaterdag...
Het stuk erna wel...wurzburg-neurenberg..en later weer vlak voor munchen, en de ring van munchen.
Wij rijden elk jaar de sauerlandroute en ik kan me niet meet hereinneren, dat we daar...ook op "zwarte zaterdag"in de file stonden..
Veel succes met de, hopelijk fileloze, reis :)

Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

Bericht door Deesje » 16-02-2008 15:45

Wij rijden niet via Munchen, maar zakken bij Ulm naar beneden (richting fernpass) we overnachten dan net over de Oostenrijkse grens. We verwachten dus ws wel file tussen Frankfurt en Wurzburg

Hans
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-01-2008 22:09

Bericht door Hans » 18-02-2008 01:09

ga er maar wel van uit daar ja, deesje..pffffffff tis nie anders ;)

Mar
Berichten: 191
Lid geworden op: 10-01-2008 09:51

Bericht door Mar » 18-02-2008 09:06

Deesje schreef:We verwachten dus ws wel file tussen Frankfurt en Wurzburg
Zo is dat, op tijd vertrekken en incalculeren dat er altijd wat tussen kan komen dan hoef je ook niet te stressen ofdat je ergens anders wel op tijd aankomt.
Tis vakantie, dus ....... :D Overigens vind ik sowieso dat je "eventueel oponthoud" moet incalculeren. Buiten files gebeuren er ook ongevallen of zoals in Duitsland nogal eens het geval is: "Wegwerkzaamheden". Regelmatig stoppen en relaxen, zo geraken we er echt wel hoor.

wien
Berichten: 170
Lid geworden op: 22-01-2008 14:54

Bericht door wien » 18-02-2008 18:51

juist Mar, incalculeren, wij rijden altijd in 1 keer (mijn man is chauffeur dus zijn dagelijkse werk en voor hem is het gewoon een werkdag rijden).
We rijden door de weeks en s`nachts, niks aan de hand zou je zeggen maar helaas ook wij hebben weleens twee uur stilgestaan.
Een ongeluk of wegwerkzaamheden en dan loopt de heleboel vast.
Gelukkig zijn het incidenten maar genoeg drinken, wat te eten, voor de kinderen eventueel nintendo`s, dvd recorder en maar denken ach we hebben vakantie we komen er wel.
Hopelijk valt het mee deesje maar dat kan je eigenlijk niet van te voren inschatte.

Deesje
Berichten: 38
Lid geworden op: 23-01-2008 19:51

Bericht door Deesje » 18-02-2008 20:23

We vertrekken om rond 5.00 's morgens en moeten zo'n 875 km rijden. Ds'en, laptop, Dvd's enz. gaan mee (en een goed humeur!!) En dan zien we wel. Kunnen niet meer dan midden in de nacht aan komen en dan maar een paar uurtjes slapen (in het ergste geval). We proberen in ieder geval zo veel mogelijk filé te vermijden (dus wat omrijden via de Sauerlandroute) en alles wat we dan nog tegen komen, ..... ach we hebben Airco :D

Plaats reactie